Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ikke trene hardt, dvs. styrke osv. før det har gått 6 uker?

Har begynt med trilleturer som tar ca. 1 time hver dag nå, kan man gå ned i vekt av den "korte" treningen, eller skal det mer til?

Fødte for 20 dager siden og mangler et par kg før jeg er ned i ønsket vekt. Har kuttet ut godteri og brus...

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, vent hvertfall 6 uker så ting får satt seg skikkelig tilbake igjen i kroppen din du =)

Skrevet

Jeg fikk besjed om at sånn skikkelig hard-trening skulle man vente med til 3 mnd var gått:O Dvs hopping, løpe langt og sånne ting. Men det hjelper masse å gå, det er vel den mest vanlige måten å gå ned i vekt etter fødsel vel? =)

Skrevet

Hvorfor stresse bare etter 20 dager?? De fleste bruker næremre et år, ikke en måned på å bli som før...Hvis det er så viktig for deg å se ut som før, så skulle du tenkt over det å få barn en gang til..

Ok, dette ble litt krass, ikke meningen det altså, men å stresse med vekt 20 dager etter fødsel, om du ikke starter å trene før om 3 mndr, bare triller jevnlig, vil jeg anta at du innen da er lettere enne du var før fødsel, selv om du ikke tenker spes mye på diett og trening... Har du tatt av så mye av graviditetsvekten allerede, så kan det virke som om du er en av de som raser ned temmelig fort...Kan du ikke bar kose deg med babyen nå da, og begynn å tenke på trening når dere får litt rutine i hverdagen, Lett å brenne seg om man starter tidlig. Man er mer sliten enn man tror, og om man får en fin rytme på når og hvordan man trener, så er babyene så ustabil når de er så små, slik at plutselig en dag er det helt umulig å "finne tilbake" til de treningsrutiner man trodde man hadde inne...Og det vil føre til frustrasjon....tro meg, brant meg på det med første mann. Andre gang regnet jeg en trilletur som dagens trening. La inn litt styrketrening på ca 10-15 min så følte jeg at det var nok...Om jeg plutselig en dag fikk tid for meg selv, så valgte jeg å bruke den til å trene...Startet med det etter 3 mndr...Nå 8 mnd etter fødsel er vekta som før, en trilletur er fortsatt nok trening om jeg legger til litt styrke, og får jeg mulighet til annen trening en dag, ja så gjør jeg det. Ikke noe fast, men triller eller trener 5-6 dager i uka. Kjempetrives med kropp og vekt for jeg er i virkelig god form og har mye overskuddsenergi i forhold til forrige gang hvor jeg stressa med å trene, aldri fikk trent nok ( sel vom jeg trente 5 ganger i uka da også)og gikk aldri særlig mye ned etter fødsel....

Lykke til med babyen og SUNNE rutiner

Skrevet

Jeg stresser ikke med å gå ned i vekt, men synes det kan være godt å få trent litt og starte et sunnere liv:) Ser ikke på trilleturene som spes trening, men noe koselig man gjør:)

Jeg har aldri vært en person som trener spes aktivt, så jeg har ikke noe mål om å bli supersprek og slank med det første.

Jeg storkoste meg med graviditeten og la på meg rundt 13 kg, har mistet 11 kg siden fødsel uten å gjøre noe.

Så jeg tror jeg skal ta deres råd og bare la det gå sin gang de første mnd og heller satse på å spise sunt å kose meg med snuppa:)

PS. Var ikke meningen å virke som ei som må se superslank ut 20 dager etter fødsel. Har fortsatt litt "bolledeig" mage og strekkmerker, og det gjør meg ikke noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...