Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøtta blir storesøster nå i mai og skal i den forbindelse selvfølgelig gjøres litt stas på, og vi lurte på om "stor jente seng" kanskje kunne være en finfin greie, på et nyoppusset barnerom.

Hun er nå 18 mnd og har ikke noe mot sprinkelsengen, trives meget godt oppi der.

Når gikk deres barn over til "stor" seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er passelig å ta det mellom 2-3år. Viktig at barnet får være med å velge seng selv, da blir det ekstra stas, sengehest er en selvfølge til de er i hvertfall skolealder.

Skrevet

skal gi henne storseng nå når hun blir 2 år om 3 uker...mest fordi at sprinkelsenga holder på å falle fra hverandre. men ville nok hatt henne i litt lengre hvis den var i orden!

Skrevet

De var akkurat 2 begge når de fikk stor seng. Tror sikkert det hadde vært stas med stor seng når hun får et fint nyoppussa rom=)

Skrevet

Linea fikk stor seng og stor dyne rett etter fyllt 6 mnd hun:) Ja, sånn uttrekkseng heter det vel:)

Skrevet

Minsta likte senga si så godt at hun var over 3 før hun bytta. Eldstejenta ble storesøster da hun var 16 mnd så da ble det 2 sprinkelsenger her. Litt greit å slippe å gi fra seg senga p.g.a. småsøsken, blir nok forandringer uansett da.

Skrevet

Ok, jeg kan med andre ord trygt vente enda en stund?

Er litt dette at rommet er nyoppusset og vi kunne tenke oss ting i samme serie og sånn også, siden det jo er så mye nusselig ute og går.

Mannen er så opptatt av dette nemlig, jeg er mer skeptisk, tror det vil bli et svare strev med leggingen dersom hun skal over i storseng allerede, da vil hun jo bare klatre ut når hun ikke vil legge seg!

Skrevet

Takk for erfaringer dere:)

Flere tas imot med glede!

*venter spent*

Skrevet

Her har ikke storebror fått stor seng enda, men det MÅ bli snart for han begynner å bli rimelig stor for sprinkelsenga nå ;)

Rundt 2 år er det mange som skifter seng.

Skrevet

Lucas er 2,5 år, han ligge i sprinkelsenga fortsatt. an kommer seg ikke ut av den og trives der, så jeg ser ikke noen grunn til å stresse med det. Men han skal få stor seng mot sommeren tenker jeg

Skrevet

vi byttet da hun var 19 mnd. hun hoppet ut av sengen da.. har gått kjempe greit...

Skrevet

Eldstemann var 2 år og 3 mnd. Da hadde minsten sovet i vugge i 3 mnd, og trengte sprinkelsengen ;-)

Skrevet

vi bytta da han var 2 år og 1 mnd - 3 uker før jeg hadde termin med vesla :) Har gått som en drøm det! Vi ville ikke kjøpe en ekstra sprinkelseng, derfor bytta vi da selv om vi hadde en kurv hun skulle ligge i de første mnd. Og godt var det, hun likte ikke kurven hun! Så her henta vi frem sprinkelsengen da hun var 1 uke. Da var jeg glad for at vi hadde vent storebror av med sprinkelsengen...

Men jeg tror kanskje at jenta di er litt liten enda jeg, min gutt hadde det i alle fall ikke gått med da han var 18 mnd.

Skrevet

Lille fikk stor-seng når hun var rundt 20 mnd gammel. Gikk helt fint!

Skrevet

Silje fikk stor seng når hun var 23 mnd,fikk da sånn høy stompa seng med stige, og fungerte kjempe fint :)

Skrevet

Vi bytta seng når snuppa var 18 mnd. Gikk kjempebra. Kan tro hun var stolt :)

Skrevet

Her må et bli snart. Hun er nå 2 år og 3 mnd, og begynner rett og slett å bli for lang for sprinkelsenga. Har slike juniorseger på loftet (uttrekkbare i lengden) og en gammel seng som er ca 170 cm lang. Blir en av disse vi pusser opp og kjøper ny madrass til. Så får hun velge farge selv. Håper det blir stas...men sikkert litt slit i starten med å gå ut av senga:)

Skrevet

Her bytta vi når snuppa var 2 år og 3 måneder,hda var lillesøster 3 måneder s¨begge hadde sprinkelseng en stund...

Skrevet

Her byttet vi når eldste var 16 mnd. Da klatret hun ut av sengen selv. Nå er minsten 18mnd og får ny STOR seng til uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...