Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 gravid kvinne så er det helt i orden å slenge fra seg all verdens med kommentarer og bare komme busende frem og ta på magen.??? Jeg begynner å bli så lei av å ikke kunne gå på butikken uten at 10 forskjellige enten kommenterer eller tar på meg.. For et par uker siden skulle jeg rett innom en bensinstasjon og betale bensin da kassadamen ser på meg og sier " å gud du kan nå ikke ha lenge igjen" Joa eg har nå enda 6 uker igjen svarer jeg... Da ser hun på meg med "det" blikker og sier " stakkars deg du kommer jo til å eksplodere". Eller de daglige kommentarene som "herregud så stor du er" " du kan no ikke ha lenge igjen no" Men det som irriterer mest av alt er når fremmede står og skal fortelle meg at jeg kommer til å få "den svære" ungen på langt over 4 kg fordi jeg er så himmla stor.... Var på ultralyd for 4 dager siden og fikk estimert vekta til småen til ca 3000g og jeg har under 3 uker igjen.. Ikke føler jeg meg så svær heller. Jeg har lagt på meg 14kg og er 37+5, men må jo si at jeg ikke akkuratt føler meg så tilfreds med meg selv når alle har et eller anna å si om vekta mi Måtte bare få rast i fra meg litt.... :@
Barnimagen2008 Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 hehe, må le litt, Noen folk synes gravide kvinner er det nydeligste som er, derfor klarer de ikke og holde fingra av fatet tror du skal ta det som kompliment til info har folk sagt dette til meg nå i 2 mnd og jeg har 2 mnd igjen og er vanlig, både i kropp og størrelse:-)
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 kjedelig når folk oppfører seg sånn.. jeg har heldigvis bare fått fine komplimanger... her forrige dagen gikk jeg , sambo og datteren vår på snart to år nede på senteret. da kom det en eldre dame forbi. hun så først på datteren vår og sa at det var jammen en nydelig liten jente vi hadde, så så hun på oss og sa og jammen har hun ikke to nydelige foreldre også. skal si jeg fikk en god følelse inni meg da... der jeg går rundt høygravid. stor og oppblåst..hehe..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Mye man skal gidde å bry seg om...Alle gravide får oppmerksomhet ene eller andre veien og alle som gir oppmerksomhet er ikke like flinke til å tenke seg om..hun synes vel du var stor da.Får høre sånt hele tiden jeg men har jo insett at jeg ser ut som en med stor eksplosjonsfare også..haha. Tror egentlig dere som gidder å legge ut tråd om det her inne liker oppmerksomheten jeg....
snuppelura_jente3 Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Oppmerksomhet er hyggelig det.. At noen kommenterer eller spør etc - det er helt greit. Inntil de begynner å klå...fingrene av fatet! Vi var på ferie i Thailand i januar, og jeg var 6 måneder gravid.. Plutselig kommer en helt ukjent svensk dame i 50 årene å klår på magen.."åhh, så fin mage, det er så vakkert.." Vel, jeg ser også vakre menn på gata, noen har fint hår, pene øyne.. men jeg går da vitterlig ikke å bort å klår på de fordet? Bare fordi vi har en baby magen skal det være hel ok at fremmede tar på kroppen min? Langt derifra!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Heeeeeeelt enig!! Den neste som tar på magen min blir henrettet der og da!!! Hehe. Har fått høre om mange forferdelige fødsler, og svangerskap! Også har jeg fått høre at jeg er stoooor, noe som jeg nå kan motbevise ved at jeg faktisk ligger midt på "normalen" når det gjelder magestr. Så heretter kommer jeg til å være frekk tilbake! Om noen sier: Så stor du er! Kan man svare: Ja jeg er gravid, hva er din unnskyldning? O.l......hehe
smil! Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Ja, er det ikkje irriterande! Er sjølv i veke 33 og har altså sju veker igjen til termin, og alle kommenterer kor stor magen er og no kan eg vel føda kva tid som helst. Men magemålet som jordmor tar er midt på normalkurven og eg har lagt på meg 14 kg, så det kan jo ikkje vera så gale. Men eg er ganske liten og er kort i livet, så det viser jo meir då enn om ein er 180 cm med lang rygg :-). Eg hugsar det var på samme måten under førre svangerskap, men beibien var 3400 g, så størrelsen på magen har ingenting å seia for størrelsen på beibien. Men eg synst det er uhøflig å kommentera størrelsen, sjølv om ein er gravid og sjølv om dei fleste seier at dei synst magen (den gedigne) er fin.
Lillegulle<3 Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 hehe det jeg syns er mest tragikomisk er at alle skal kommentere magen, men det som er så rart er at ca halvparten syns magen er liten, mens gjerne den andre halvparten syns jeg er enorm. syns det er greit at venner og familie tar meg på magen, men en gang var den ei som jeg bare hadde møtt en gang tidligere på jobb som begynte å stryke og kose lenge med magen, og det syns jeg ble fryktelig intimt og ubehagelig..
*H* Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 virker som om en gravidmage er allemannseie. mage er faktisk det området flest misliker å bli tatt på, mens når man er gravid kommer alle å klår! nei da er man jo gravid og det gjør vel ingenting. men for oss gravide er vi jo kanskje enda mer sårbar her siden det ; 1) er babyen vår som ligger der, 2) vi er ENORME i forhold til hva vi pleier å være. Men ingen skjønner dette, for gravidmager er liksom noe som ikke er ordentlig mage, det bare er.
Tirilill Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 hehe...akkurat sånn er det. Folk mener at når de ser gravide har de lov til å si det meste. Har følte det sånn mange ganger jeg også...bortsett fra at alle da kunne fortelle meg hvor liten mage jeg hadde...åååskal snart føde..jøss ser ikke sånn ut...osv. Det såret faktisk ganske mye det også. Jeg følte meg mindre gravid enn alle andre. Noen trodde jo faktisk ikke at jeg var ordentlig gravid..bare jævli tjukk...noe mange sa også. Folk er dumme og teite når det gjelder gravide. Denne gangen er jeg stor, mye større enn sist. Heldigvis egentlig for nå ser ihvertfall alle at det er baby...ikke bare fett! Synes det er helt greit med kommentarer denne gangen. Kanskje mest pga alle de kjipe opplevelsene sist. Vi får huske dette når vi selv ikke er gravide lenger og ser andre som er det.
lioness* Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Heisann, jeg er bare på besøk fra bli gravid/slitere (er jo litt nysgjerring på hvordan dere heldige gravide opplever graviditeten og snikleser litt av og til). Vil bare si at jeg tror de fleste mennesker opplever gravide kvinner, og hele fenomenet med graviditet, som veldig fascinerende. Og den gravide magen er jo veldig synlig. Man mener nok ikke noe med å kommentere størrelsen på magen eller denslags, Det er sikkert ofte bare for å ha "noe" å si når den store magen er så synlig og tilstede at det nesten føles merkelig ikke å snakke om den, Når det er sagt så ville jeg da aldri finne på å TA på en annen kvinnes mage, gravid eller ikke. Det er da nokså frekt!! Om hun var gravid og jeg hadde lyst til å føle spark etc ville jeg 1) kjenne henne godt,og 2) spørre pent om lov!! Jeg håper så inderlig at jeg en dag også kommer i de lykkelige omstendighetene dere er så heldige å være i
*nr4isommer* Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 jeg er gravid i uke 33 i dag og hadde bursdagbesøk for vår sønn som fylte 1 år på lørdag. familien til min forlovede kommer med ALLE de frekke komentarene.... holdt rett og slett på å si at de kunne gå fra besøket om de skulle fortsette med de komentarene som: du kommer uansett med på bildene i dag for du dekker jo hele rommet(kom fra en voksen dame) eller jammen er det ikke bare ettåringen som vokser, snart kjenner vi deg ikke igjen osv.. slik var det forige svangerskap også... det sårer virkelig!!!! selv la jeg på meg 30 kg i første sv.skap og har til nå lagt på meg 14 kg (må sies at jeg hadde 13 kg igjen fra det første sv.skapet) Så dette med vekt er et VELDIG sårt tema for meg...
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Kjente det rev litt i magen min når jeg leste innlegget ditt lioness.... ikke fordi det du skrev var opprivende... men jeg tenkte litt på disse tankene som vi gravide ofte kan føle litt på seg... men tenk på di som ALDRI får oppleve å bli gravid, eller som du selv kaller deg en "sliter." Nå hadde ikke du DET behovet da for å kjenne spark og slike ting da, men det finnes kanskje andre som ikke får oppleve det selv og blir så revet med at dem rett og slett klarer ikke la være... Jeg hadde selvfølgelig satt stor pris på om dem spurte først da, men huff, ja.... vet ikke.... Jeg begynte bare veldig å tenke på dem som aldri fikk oppleve det, vi er utrooooolig priviligerte:-D Det er ingen selvfølge.... Men selvfølgelig skjønner jeg tankene her altså!!!!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Akkurat størrelsen er litt ugjennomtenkt å kommentere syns jeg... Her burde man tenkt seg om noen ganger før man hylte ut kommentaren... finne på noe koselig og oppmuntrende å si hvis en føler det er unaturlig å ikke kommentere magen:-D
Gjest Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Veldig enig med deg... og hvorfor skal det være greit å kommentere ALT ved en gravid kvinne??? Alstå ikke bare magen Har sluppet unna en del kommentarer denne gangen siden jeg stort sett har vært hjemme på sofaen m BL, men sist, med masse vann i kroppen og følte meg rett og slett stygg å se på, kom kommentarer som "Du ser ut som en overhevet bolledeig" "jammen har du fått deg skikkelige pølsefingre" etc. fra all slags folk Den gangen kom jeg visst også til å få en kjempebaby, om det da ikke var to der inne... så svær som jeg var. Ut kom ei lita tulle på 3400 g. Skulle ønske folk var litt mer hensynsfulle ja... akkurat som om selvtilliten er på topp der vi vagger rundt, høygravide og store
lioness* Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Jepp, jeg skjønner også godt at man ikke vil ha fremmede hender over den gravide magen sin - eller kommentarer i hytt og pine. Men ville bare si at det som oftest nok er hyggelig ment - som en innledning til samtale. Også blir det bare veeeldig klønete. Jeg synes heller ikke det er en god unnskyldning for å fikle med gravidemager at man ikke har lykkes selv med å bli gravid - jeg har selv forsøkt i langt over et år og er nå under utredning for barnløshet. Men jeg kan da ikke bare ramle bort og klå på andre jenter fordi jeg har lyst til å kjenne spark, hehe! Og ja, dere er priviligerte!! Veldig! Mener virkelig ikke å sutre eller å forsøke å få trøst eller noe i det hele tatt -. men jeg klapper helt fullstendig sammen og gråter så jeg er helt utslitt HVER eneste måned når jeg skjønner at jeg ikke denne gangen heller er blitt gravid. Det er bare helt fortvilende leit. Mange av de gravide damene her inne har sikkert også hatt den erfaringen hvis de har brukt lang tid på å lykkes. Så jenter, nyyyyyyyt magene deres og kos dere med den lille babyen på innsiden!! Og gi blanke i idioter som sier og gjør de merkeligste ting. Dere er så fantastisk heldige i mine øyne. (Skal nå trekke meg stille tilbake og la forumet være det det er ment for å være her på 3 tri)...
lolipoli Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Jeg er også lei av alle kommentarene jeg får om hvor stor jeg er blitt. Det vet jeg veldig godt siden jeg er i uke 34 og har lagt på meg 21 kg!
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 Har ikke hatt så mange som har gjordt det der jeg... Mest tru det eller ei,mannfolk i 20 åra og barn.... Har hatt tenåringsgutter som har kommet å pratet til magen og det er nesten bare kompisene til samboer so har kommet og dyttet på magen... Er veldig slank gravid men har lagt på meg nå over 17 kilo... =0)
Hilde_85 Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Hehe, har opplevd det der jeg og! Bestemte meg for at neste fremmede som tar meg på magen skal jeg ta tilbake på! OG jammen fikk jeg ikke gjort det. Var ei dame som sto forann meg i køa på matbutikken, ho fortalte at jeg så så flott ut (noe som er kjempehyggelig) men så strøk ho meg over magen og sier "er du gutt eller jente?" jeg svarte gutt og strøk henne over magen og spurte om det hadde vært gutt eller jente inni der noen gang! HAHAHA skulle sett tryne hennes! Ho sa ikke noe mer
tea26 Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 <Åhhhhh er så enig med deg!! Dette har irritert meg lenge nå.Jeg er bare i uke 28(så kommer snart inn her) men får disse kommentarene hver gang jeg beveger meg utenfor huset.åhh så stor du er,skal du føde snart?? og så er det 3 mnd til.. jeg har lagt på meg utrolig mye men magemålet er helt etter kurven.Kan ikke bare folk slutte å kommentere str og si bolla,du kommer til å sprekke osv.Jeg er allerede bekymret over str min og hvordan det blir i juni.En venninne av min mor er sykelig tynn og i tillegg har hun bart.Jeg komenterer da ikke det når jeg møter hun.Neste gang hun slenger med leppa vurderer jeg å spørre om hun er syk siden hun er så tynn... grrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå