mai mammaen til to Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 i såfall hvordan foregikk fødselen? og hvor lang tid brukte du i forhold til andre fødsler du har hatt? jeg født for to år siden og da hadde eg en rask fødsel. tok under 4 timer fra første rie til hun var ute.... har hørt at fødselen går seinere om man får setefødsel.... stemte det på dere? var det vondere å føde i sete?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg fødte snuppa i sete. Vannet gikk 08.45, uten forvarsel, hjemme. Jeg fødte 13.57. Fikk epidural, hadde rommet fullt av leger, sykepleiere, studenter, jordmor osv osv... Det kan gå seinere, fordi man får epidural, som kan ta mye av effektiviteten i riene. Synes det var langt mer behagelig og føde henne, enn lillebror, som kom vanlig vei, dog uten smertestillende. Brukte forøvrig like lang tid med sistemann
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Tror jeg brukte to timer lengere denne gangen... Da jeg skulle ha gutten vår så tok det 7,5 time. Ble satt i gang..Han kom med hode...Med snuppa så tok de ca 9,5 time fra jeg ble satt i gang... Brukte 11 min på å presse henne ut...Husker ikke hvor lang tid jeg brukte på å presse gutten ut...Omtrent like lenge tror jeg... Kan ikke si at jeg synes det var vondere, for jeg husker ikke så mye...ble litt lite oksygen og mye pressing..=o) Men ville ha gjort det igjen... Med gutten så revnet jeg litt, måtte sy to sting, med jenta så revnet jeg ikke....=o) Trodde først ikke på jordmora, for det føltes ut som om jeg hadde revnet fra navlen og langt bak..hehe.. Under en setefødsel så har du hele rommet fullt av folk. Jordmødre, barnepleier, fødselslege og barnelege.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Jeg har hatt setefødsel... Jeg fikk første pressrie kvart på 11 ca, 12.31 var hu ute:)
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 bra å høre at det ikke trenger å ta så utrolig lang tid..og at det ikke er noe verre å føde enn vanlig fødsel... blir spennende å se om han snur seg eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå