Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en falukorv liggende i fryseren en stund. På tirsdag la jeg det i kjøleskapet for å spise den igår, men det ble ikke noe av.

Holdbarhetsdatoen er Best før 27.03.08.

Bør jeg la være å spise den da?

Er dere nøye med å følge holdbarheten på mat?

Har hørt at hvis det står anv.før og dato bør man ikke spise det etter den datoen, men at hvis det står best før, kan den ha holdbarhet lengre. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast den!

Jeg er ganske "slapp" når det kommer til hva jeg kan spise og ikke, og tror det er mye overdrivelser ute og går, men har tre hovedregler: vask frukt og grønnsaker (alt som har vært i kontakt med jord) GODT, ikke spis kjøtt som ikke er gjennomstekt, og ikke spis mat som har gått ut på dato. Tror ikke det egentlig har så mye å si, men bakteriemengden øker jo dramatisk med matens alder, og datostemplingen er en god pekepinn :-) Bedre å være føre var, tross alt. Er så ekkelt å tenke på om man har gjort noe galt når det ikke lenger kan gjøres om...

Skrevet

Om den har ligget i fryseren en stund så kan da ikke det være så farlig... jeg hadde spist den, men er overhode ingen ernæringsfysiolog så bare synser :)

Skrevet

Først i fryseren, og nå en dag i kjøleskapet. Så jeg tenkte at det var ok jeg da. Den skal jo stekes opp og... Så om det ikke lukter av den ville jeg tro at det var ok. Men som hun over her sier, man tar ingen sjanser heller liksom... Har så lyst på det nå serru....

Skrevet

Hvis du har kjøpt den fersk og holdbarhetsdatoen er ved oppbevaring i kjøleskap er det ikke noe problem!! Du har jo hatt den i fryseren en periode og da forlenger du jo holdbarheten. Enig med deg i det med at man ikke skal spise etter datoen når det står siste forbruksdag/anvendes før. Men når man putter ting i fryseren så er det jo for at man skal kunne oppbevare det lenger.

Jeg ville spist den selv om den har ligget to dager i kjøleskap. Du skal jo uansett kjennomsteke/koke den?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...