Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Min fastlegen liker ikke at jeg går til jordmor. Hun begynte å lage vanskeligheter for meg etter at jeg gikk til jordmor første gang. Vurderer å bytte fastlegen. Har noen av dere samme situasjon?
*Willow* Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Merkelig lege. Min synes jeg er heldig som har fått plass hos jordmor og synes det er fint å dele kontrollene med henne, siden hun kan ta seg litt bedre tid og som min lege sier "tross alt er eksperten på slikt av oss to" Skal til jormor for første gang i dag, så jeg håper kjemien klaffer. Hadde ikke gidda å gått til en fastlege som lager vanskeligheter, så jeg skjønner godt at du vurderer å bytte.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Da ville jeg byttet fort som fy, men husk at byttet ikke gjelder før en god stund etter at du har byttet (husker ikke helt hvor lenge, men det står inne på nettsidene der du bytter). Uprofesjonellt spør du meg!!
fia08 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Må jo bare le for det er jo så tåpelig. Jeg har samme type lege. Legen syns ikke jeg skulle gå til jordmor for hun kunne ikke gjøre noe for meg alikevel (sa legen). Jeg må gå til lege ganske ofte og kan ikke "bytte" ut legetimene med jordmor kontroller. Men, har vært til en flott jordmor da som forstår problemet mitt, så får gå hos henne i tillegg. Har ikke fått noen kommentarer fra legen i ettertid. Jeg hever meg over det legen sa, men vet ikke hva jeg hadde gjort om legen hadde laget vanskligheter. Da hadde jeg nok konfrontert legen med det og eventuellt byttet lege.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 For min del er det omvendt. Jordmor ( som forøvrig er en heks ) skjønner ikke vitsen med at jeg går til fastlegen min. Legen min har kjent meg i ti år og er utrolig dyktig og forståelsesfull. Han har også tatt en del etterutdanning og har ultralydapparat tilgjengelig. Klart jeg går til den som har et snev av folkeskikk og tar seg tid til meg fremfor en heks som hiver meg ut døra så fort hun bare kan....!
junijente fikk julijente Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Har du samme JM som meg, Zoulfire? Min JM virka nesten fornærma da jeg sa at jeg ville ta neste kontroll hos fastlegen, og at jeg allerede hadde bestilt timen. Ble litt sånn "ja, ja, da setter jeg opp time til kontrollen etter det igjen da". Ikke spørsmål om jeg ville vente og se det litt an hvor jeg ville da eller noe sånt. Jeg er heller ikke begeistret for JM, men hun holder til 3 mil nærmere meg enn legen, så det er mest praktisk å gå dit. Likevel synes jeg det er greit å ha noen kontroller hos legen (ikke minst fordi hun har sagt hun skal henvise meg til undersøkelser JM ikke ville henvise meg til, og så kjenner hun meg jo mye bedre enn JM).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå