Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 At jeg er gravid, er inne i min 10. uke. Var en utrolig lettelse da jeg har slitt de siste 3 ukene, og vært sykemeldt, og brukt en del egenmeldinger. Jeg hadde en veldig hyggelig samtale med vedkommende leder i en time, og han sa at det var gjettet da jeg hadde vært så mye borte og ikke har noe fravær fra før. Puhh, var veldig godt å endelig fortelle hemmeligheten. Nå skal jeg reise bort, og når jeg er tilbake om 2 uker vil tjenesten bli tilpasset min situasjon. Dvs bytte av avdeling, og kun arbeid dagtid. Det har jo gått bra så langt, så hvorfor skal det ikke gå bra de siste 2 1/2 ukene av siste trimester tenker jeg... Veldig godt å ikke ha dårlig samvittighet!!
Milla med spettn :) Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 hei. hyggelig at lederen din tok det bra det skal jo egentlig bare mangle, men er desverre en del ledere som ikke tåler slike normale hendelser.. jeg har nettopp skiftet jobb og skal starte på mandag. da må jeg snakke med min leder og si fra om at jeg er gravid. gruer meg litt siden det er første arbeidsdag og tjenesten må legges om for min del. men får tro det går bra har hatt endel plager med blødninger så jeg er ikke overoptimist om at dette går bra, men må ta samtalen uansett om det fortsatt er inntakt til mandag masse lykke til videre med graviditeten.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Takk, det var hyggelig:) Håper det går bra med deg og lykke til!!
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Så bra det gikk så bra. Jeg kjempe gruer meg til samtalen, er 12 uker på vei. Men finner aldri noen anledning til og si det. Skulle sakt det hver dag uka her, men i morgen MÅ jeg få det gjort. Er ny i jobben, har vært der 1.mnd, er vikar for ei som har fødsels permisjon. Er redd han skal føle at jeg har "lurt" han, siden jeg var gravid da jeg begynte. Sjefen er fra Irak, og jeg er litt redd jeg skal få sparken eller noe.
Renana Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Da har jeg fortalt det også Gjorde det på fredag. Sjefen gratulerte og sa det var koselig. For meg, hehe... Han kommer til å slite, og det sa han også, men det visste jeg fra før, derfor grua jeg meg litt til å si det. Men han er hvertfall glad på mine vegne denne gangen også
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Bra for dere:) Vet ikke hvorfor vi gruer oss til å fortelle. Er jo verdens mest naturlige ting, og nødvendig slik at landet får nye arbeidstakere:)
LabbogLine Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Det er så bra at arbeidsgiveren tar det fint:) Dette er jo en veldig stor begivenhet i livet vårt! Jeg gruver meg veldig til å si det.. skal bytte jobb i løpet av tidlighøsten, og da er jeg 5 mnd på vei.. i tillegg har sjefen på den nye arbeidsplassen ymtet frem at hun syns det var en fordel at jeg ikke har barn.. huff... men,men. Jeg kan jo ikke sette livet mitt på hold pga hennes holdninger... Hun har jo barn selv, så jeg håper hun kommer til å ta det fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå