Gå til innhold

Anbefaler dere stripping???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn på sjekk på føden i dag. Usikker på om jeg skal be om å bli strippet. Er 5 dager på overtid.

Innbiller meg at det er så hinsides vondt....? Og vil det ha noen funksjon?

Har gått med maserier lenge, og hadde 2 cm åpning for en uke siden...

Fikk tilbud om stripping for noen dager siden men feiget ut og takket nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt usikker på hva det er, men sist jeg fødte fikk jeg et balongkateter satt inn igjennom livmorhalsen og den blåses opp til 3-4 cm diameter. Dette er ikke veldig vondt. Den skulle modne halsen, for så å få tabletter i kjeden osv...

Skrevet

Stripping er det samme som å tøye livmorhalsen. Jordmor eller lege røsker litt i livmortappen for å få den til å løsne litt fra hinnen på innsiden. Dette frigjør kroppens egne modningshormoner.

Skrevet

ok, da tror jeg det er vondt. Men sånn ballong er ikke vondt. Du skal i alle fall igjennom fødselen som er myyyye vondere.

Skrevet

Jaja, har født før, så jeg vet at fødselen er vond, men det er for meg litt andre smerter enn om lege skal tafse rundt oppi underlivet og påføre meg smerte bevisst... får se hva jeg bestemmer meg for når jeg kommer dit.

Skrevet

søstra mi gjorde stripping, det var ikke vondt i det hele tatt, så tror ikke det er noe og grue seg til.

jeg skal også ta stripping, fordi stor sannsynlighet for at du føder før.

heller prøve det enn og gå 14 dager over tiden og ikke engang prøvd:-)

lykke til

Skrevet

Virker som om det er stor variasjon på om man synes det er vondt eller ikke. Har kanksje en sammenheng med hvordan det blir utført også... Hvor hardhendt legen er. Er så møkklei her jeg sitter, så det spørs om det ikke er på tide å få røsket opp litt...

Er allerede 5 dager på overtid, og har baby i seteleie, så det bør ikke ta for lang tid før den vil ut...

Skrevet

JEG HADDE LØPT TIL LEGEN/JM OG GJORT DET SOM ER MULIG, UANSETT TAR DET IKKE LANG TID, OJ Caps lock her--

Det er ihvertfall en grunn til de gjør det i det hele tatt, på noen virker det..

det er ikke akkurat kroppspleie og føde heller:-)

Skrevet

jeg var og ble strippet i dag, synes ikke det var noe spes vondt, seff røsket det litt oppi der...

men det må en regne med!

Jeg gjør det gjerne igjen om jeg får mulighet om han ikke kommer snart!

Skrevet

Fikk ikke tilbudet i dag likevel... man blir muligens satt i gang i måra, så da får vi se om det ikke kommer en baby snart uansett...

Skrevet

Jeg ble strippet i går. Var ikke spesielt godt, men om det kan få igang noe så er det jo verdt det....Har ikke skjedd noe her enda, så jeg tror ikke vi var så heldige med gjennomføringen. Min mormunn var veldig langt bak og vanskelig å nå sa jordmor...Så her går jeg da.. 4 dag på overtid.

Skrevet

Var du moden da du ble strippet? Må man være det kanskje? Skal kanskje strippes i morgen, men er bare i uke 38 så spørs gjerne om jeg er moden i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...