Gå til innhold

Kommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

dødfødte barn til himmelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant spørsmål. Vil da i så tilfelle aborterte babyer komme til himmelen eller putter Gud inn sjelen i uke 12 i Norge, uke 1 i Irland, uke 24 i England og 9. måned i Kina (abort grensene for disse landene) Så var det denne arvesynden da...den er vi jo "født med" betyr det at vi fra det sekundet vi popper ut av mor, hvis vi lever må døpes i en fei før vi dør? Jeg tror selv at kun dåpen gir evig liv og derfor kommer i mitt hode ikke dødfødte barn til himmelen. Men da stusser jeg over at vi ikke døper barnavåre før...

Skrevet

Kjære deg, Himlenes rike hører barna til sa Jesus klart og tydelig.

Frelse har ikke med dåpen å gjøre men dåpen er kun en god samvittighets bekjennelse og en proklamasjon i tro overfor denne verden og åndeverden.

Det er forferdelig at kirkene har forkynt barnedåp som en livsnødvendighet fordi det er en løgn.Tenk Jesus selv ble døpt som voksen .

Dødfødte kommer rett til Faderen .

Alle barn som dør kommer til Himmelen uavhengig av foreldrenes tro fordi :Himelenes rike hører barna til sa Jesus.

Skrevet

Så pent tenkt. Skulle ønske jeg kunne tenke sånn også. Mistet en liten tass i uke 20 og jeg skulle ønske jeg hadde klart å tenkt på at babyen er i himmelen.

Skrevet

Takk for fint svar :=)

Skrevet

Nei, det gjør de ikke. Kun gjennom dåpen.

Skrevet

Det skjærer meg i hjertet når du skriver at babyer ikke kommer itl himlen. Klart de gjør! Gud er god ikke barbarisk! Det ville Han vært om han ikke lot små barn komme dit. Den guden tror ikke jeg på! Men jeg tror på en Gud som elsker, men ikke ser bort fra voksne menneskers synd. Små barn er uten synd. Hvordan kan du se synd i et lite barn eller i et ufødt barn!?

Til dere som lurer og kanskje er bekymret for deres lille som ikke er hos dere: De kom fra Guds hjerte og har gått tilbake til Guds hjerte. De har det godt! De er omgitt av en enda større kjærlighet enn dere som foreldre kunne gitt de! Se for dere deres lille leke rundt i den vakreste eng sammen med Jesus, andre små barn og sammen med englene.

Bibelen sier at Guds rike hører barna til. Klar de er der!

Skrevet

JA! Dødfødte barn kommer til himmelen. Selvfølgelig gjør de det. De er uskyldige, små og vet ikke forskjell på rett og galt, har aldri syndet. Man må ikke døpe barna sine for at de skal komme til himmelen. Dette er en gammel tro som mennesker har skapt, ikke bibelen.

Skrevet

Bibelen sier vi er født i synd.

Veien til himmelen går kun gjennom Jesus.

Veien til Jesus går kun gjennom dåpen. Så det så.

Skrevet

Det er ikke gammeldags å tro at dåpen har livgivende kraft. Kraften til det evige liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...