Gå til innhold

SKIKKELIG SÅRE VORTER!!! HJELP..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er d noen som har råd mot skikkelig sår brystvorter?

hadde antydning til brystbetennelse på søndag, og gutten hadde fått trøske i munnen. tok en tablett jeg fikk av legen og det ble bedre allerede da. fikk pumpet ut mye. fikk lurt gutten til og ta pupp igjen også. legen mente jeg kunne ha fått soppinfeksjon på vortene, så jeg måtte kjøpe meg canesten salve.har smurt på det, men jeg syns vortene tørket mere ut en hva salva hjalp..

har smurt på en skikkeli feit salve nå.. hjelper litt, men det er fortsatt skikkeli vondt, vortene er helt røde, og områdene rundt..

noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt skikkelig sår på vortene og har brukt purelan salve (kjøpt på apotek), da ikke bare dette hjalp har jeg nå kjøpt bystskjold som jeg bruker når jeg ammer. Nå begynner det å bli bedre og tårene pipler ikke frem når han tar tak i puppen, mye bedre. Jeg ventet i over en uke med å begynne med dette, fordi det liksom skal være så mye bedre a amme uten pga. produksjon osv. Men jeg satt å grein på kvelden fordi det var så vondt, og på kvelden blir det jo MYE amming. Nå er det ikke noen problem, det gjør bare bittelitt vondt akkurat i det han begynner å suge. Vil annbefale deg å kjøpe det, da vil du klare å fortsette å amme.

Skrevet

Eg sverger til Gel Oil.

Smør deg inn mens du er våt - før du tørker deg etter du har badet. Bruk godt. Huden din blir myk og godt.

gjør godt om du er sår, men bruker den daglig.

Skrevet

tusen takk for gode råd..:)

Skrevet

Må bare komme med mitt råd også... :o)

Jeg var sååå sår, og satt og grein og visste ikke om jeg kom til å klare å amme mer...

Kort fortalt, prøvde jeg bare ut den gamle metoden :o)

etter hver amming, klemmer du ut litt av den siste fete melken og smører det rundt brystvorten. Så lar du det tørke. Jeg gjorde det gjerne to ganger, altså at det tørket, også klemte jeg ut litt til og lot det tørke også. Melka gjør huden kjempe myk og fin. I tillegg brukte jeg purelan salve som er helt naturlig og som babyen kan suge på uten å måtte vaske bort.

Dette er noe tidkrevende, og det er jo ikke i alle settinger man kan sitte sånn og lufttørke, men gjør det alltid når du kan :o)

Etter et par dager med denne metoden ble jeg helt fin igjen, og jeg hadde sopplignende utslett også i tillegg til sårhet.

Lykke til

Skrevet

hei

jeg har også vært ganske sår (fikk til og med skorpe på brystvorten). Jeg kjøpte med albueskjell på apoteket, og lot de være på når jeg ikke ammet. skorpen forsvant etter et døgn... bruker disse hele tiden nå, for å forebgygge at det skal skje igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...