Gå til innhold

Sambo skal på kurs 14 dager etter termin............

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i slutten av juli. og sambo ringte hjem i dag og sa at han skulle kanskje på et kurs i USA i 14 dager i midten av august!!!!!!

Ble helt paff jeg av at han i det hele tatt vurderer det!!!

Tenk om jeg går 14 dager over termin??

Skal jeg sitte her alene med datteren vår på 4 år og den lille nyfødte helt alene her??

Kjenner jeg blir så irritert på den mannen av og til. Tenker så kort til tider!

Eller er det jeg som er full av hormoner (det vet jeg at jeg er da!) og overreagerer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke din mann generellt er tankeløs og usympatisk, ville jeg tatt en prat med ham om hvordan det EVENTUELT kunne løses. Feks om du har foreldre i nærheten som kunne bidra/avlaste når han evt drar.

Personlig ville jeg vurdert det, om det kunne gå.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt skuffet om mannen min i det hele tatt vurderte det, så jeg syns ikke du overreagerer. Jeg gikk langt over termin sist gang, og hadde beibi med kolikk, så det hadde vært helt uaktuelt. Hadde blitt oppgitt om han ikke så det selv...

Skrevet

Det er litt der problemet ligger. Foreldrene mine bor på en annen kant av landet og er bortreist på ferie når jeg har termin. Hadde de ikke bestillt den turen lenge før jeg ble gravid hadde de med glede stilt opp for meg. Foreldrene hans bor og langt borte men er i tillegg gamle og skrøpelige! klarer nok ikke å passe ei jente på 4år! Men hadde de vært i form hadde de og stilt opp!!!

Skrevet

Nei. Huff, det hadde vær uaktuelt hos oss. Men mannfolk tenker annerledes, men tror nok han burde tenke seg om. Det er tross alt ikke nabo-kommunen heller.

Det blir nok en anledning senere.

Skrevet

Det hadde mannen min aldri funnet på en gang, så jeg skjønner at du reagerer.

Jeg befinner meg i en bedrift der vi blir sendt på kurs hit og dit, og en ting kan jeg fortelle deg og det er at alle disse kursene blir arrangerert mange ganger i året så det er aldri noe problem å ta de omigjen. Og det gjelder de i utlandet også.

Jeg hadde fortalt han at det kan han bare glemme å gjøre!!

Skrevet

Ja det mener jeg også!! men nå har jeg pratet med han igjen! Det skal vist gå et kurs til....etter august! så får håpe han får plass på det kurset!

Skrevet

Ja, tenk om du går over termin og at fødselsen ender i keisersnitt feks - da er du avhengig av en del mer hjelp litt lenger etter fødselsen - du vet jo ikke noe om hvordan noe blir egentlig, hva med kolikk ja, eller generelt bare mye nattevåk og så skal du bli utslitt pga kurs på ham, nei litt får de ofre de og:)

Skrevet

Akkurat etter fødselen så betyr det ikke så mye!! da kan jeg reise hjem til mine foreldre. Nå blir det ikke til at han reiser på kurs før etter august og da er mine foreldre kommet hjem fra ferie. Alt ordner seg til slutt vettu:)

Skrevet

Samboeren min kommer stadig vekk med ting som han har lyst til å gjøre rett rundt eller etter terminen, men vi har en sånn avtale at om alt er i orden og det passer greit, så kan han gjøre det meste, men han har bare kanskje-muligheter. Altså han har sagt i fra i hytt og pine at det kommer an på og ikke kan si noe sikkert.

Det er kanskje vanskelig for dere i dette tilfellet, i så fall ville jeg nok snakket med han om det og sagt i rfa at det rett og slett passer dårlig.Det hørtes jo ut som en god greie da -han ble sikkert bare ivrig:-). Vi får håpe en ny sjanse tilbyr seg når det passer litt bedre for dere alle sammen.

Skrevet

Hvis det samme kurset arrangeres senere også hadde det ikke vert noe å snakke om. Det første svaret mitt var mer om det var en "once in a lifetime-mulighet".

Skrevet

Ja han fant det ut nå nettopp etter å ha pratet skikkelig med sjefen sin. han hadde vist prøvd å forlkare han at jeg har termin i slutten av juli. Var sjefen som ikke helt forsto hvorfor han ikke kunne reise fordi om. Men da tok plutselig min samboer til fornuft og forklarte han det:) hehehe......mye styr for ingneting. men jeg ble rimelig satt ut først!!!!!

Skrevet

Så bra at det ser ut til å ordne seg! Min samboer vurderte også å dra på kurs sånn cirka 14 dager etter min termin, men jeg fikk han heldigvis på andre tanker. For samme dag som han opprinnelig hadde tenkt seg avgårde, så fødte jeg vår datter. 15 dager etter termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...