Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler førstegangsforeldre fra Oslo område som kunne tenke seg bli kjent?

Vi har ingen nære i vennekretsen som har / venter barn og jeg merker nå at det hadde vært så godt å kjent til noen i samme situasjon som vi er i ...

Merker det på både min kjære og på meg.

hihi.. dette høres jo ut som DEN kontaktannonsen d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i akkurat samme situasjonen her også. Bare vi som er på barnestadiet i flokken, resten er fortsatt opptatt av å feste hver eneste helg... Har ei venninne som prøver, men det ser ut til å ta litt tid med dem, og føler liksom ikke jeg kan overøse henne med graviditetsprat hele tiden.

Så vil gjerne bli kjent jeg (vi) :)

Skrevet

Hei Kjerstipusen,

Deg vil jeg jo gjerne bli bedre kjent med. Har jo snakket endel sammen her inne nå og fulgt hverandre gjennom BliGravid - 1.trim og nå her inne :)

Ja, da er dere i en ganske lik situasjon som oss.

Opplever også å bli mer ekskludert fra venner rundt, noe som er ufattelig kjedelig. Inviteres ikke til større sosiale sammenkomster pga "jeg er jo gravid jo...". Så blir litt ensomt skulle bli foreldre.

Samboeren min har til og med fått en liten sjokk-periode der han har måttet feste og tulle med disse kompisene sine nå og det har plaget meg noe.. Han forstår godt, og alt kommer av at vi kjenner få i egen situasjon osv.

Sender deg en PM også jeg :)

Skrevet

Jeg hiver meg på denne tråden. Er i samme situasjon, har ingen nære venner som er gravide. Hadde vært gøy å bli kjent med andre gravide i nærheten. =)

Skrevet

Det er akkurat det som er marerittet mitt også nå når alle får vite at vi skal ha et knøtt. At ingen gidder å invitere oss på fester lenger fordi jeg er gravid... Jeg har da ingen problemer med å sitter der og drikke farris mens de andre drikker. Det har jeg gjort flere ganger før jeg ble gravid også!! Men skjønner at det har lett for å bli sånn for de andre, man tenker kanskje at det ikke er like interessant for oss å være med lenger. Men vi er jo fortsatt sosiale dyr da...

Huff, ja husker du skrev om at samboern din ikke var helt grei å ha med å gjøre. Håper han har roet seg litt nå.

Skrevet

Jeg og slenger meg på denne - men mer for min del enn for gubbens egentlig :-) Skal jo trille rundt i byen i nesten ett år og har timet graviditeten utrolig dårlig med mine nærmeste venninner! Det er INGEN av mine næreste som skal ha barn i år.. Det er litt kjedelig!

Hvor i Oslo bor dere da?

Skrevet

Ja så koselig med enda to oslojenter :)

Strålende!!!

Morsomt der er fler enn meg som har timet dette dårlig med tanke på de andre i venneflokken.. Opplever i allefall at mange har null forståelse for at jeg også vil ha det festelig selv om jeg har mage - det går da an å kose seg uten alkohol vel!!

Og ja, vil være godt å ha noen å snakke med/være med framover. Noen i samme situasjon :)

Når skal dere ha?

Vi venter først i midten av september. Gleder oss innmari

Skrevet

Vi bor nå på korsvoll, nordvest for sentrum av byen.

Tenker på å flytte mot St.hanshaugen / bislett nå etterhvert.

Dere da?

Skrevet

Vi bor på Torshov og skal ha i begynnelsen av juli. Så litt før dere her har jeg skjønt! Men jeg skal jo uansett være i permisjon til mai neste år så det kunne vært kjekt å ha noen å trille med i blant :-)

Skrevet

Så absolutt! :)

Koselig å bli kjent med noen man kan gå trilleturer med o.l :)

Strålende!

Fint å bo på Torshov da. Noe mer sentralt enn her oppe. :)

Skrevet

Ja det er sentralt og fint :-) Deilig å rusle ned på Grünerløkka på et kvarter! Men det er vel litt mer barnevennlig oppe på Korsvoll vil jeg tro! :-)

Skrevet

ja, virkelig barnevenlig her det er det :)

Men vi tenker likevel på å bevege på oss. Ser på større leiligheter rundt St.hanshaugen nå.. Bor lite og er dyrt kjøpe den størrelsen vi vil her.. finnes liksom ingen mellomting kan det se ut som.

Drømmen hadde jo vært et større hus her oppe, men det kan jeg nok se langt etter akkurat nå ;)

Skrevet

Jeg bor rett utenfor Oslo-grensa. Reiser ofte inne til Oslo for å treffe venner, så går sikkert like bra med barnevogn! =)

Vi venter i august.

Skrevet

Ja, jeg skjønner hva du mener! Et hus/rekkehus eller noe lignende på Grefsen, Tåsen og videre oppover i lia der er noe jeg kunne tenkt meg en dag også!! Men prisene er jo spinnville så det blir ikke med det første ihvertfall.. Men det er jo lov å drømme :-)

Skrevet

Jeg bor også i Oslo! Og slenger meg på tråden :)

Skrevet

Så koselig fia_08 og saltlakris_gravid.

Koselig vi blir fler :)

Gøy å ha en trillegjeng å bli kjent med.

En gjeng med folk i samme situasjon :)

Skrevet

Lørenskog her, så det er jo ikke akkurat lange veien inn til oslo. Termin er foreløpig satt til 13. oktober, så blir det spennende å se hvor mye den flyttes når jeg en gang får ul ;)

Skrevet

jeg bor også i oslo, på lambertseter. slenger meg med på tråden

har termin 30 august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...