Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Selv om jeg ikke trenger å ha det egentlig. Svigermor er tørrlagt alkoholiker, hun sier hun ikke drikker lenger, og hun virker jo selvsagt bedre. Hun forguder jenta vår og veldig gjerne passe henne og ha henne hos seg, vi har sagt at nei det skjer nok ikke på mange år. En gang før da hun drakk seg full (jeg var grafvid) måtte hun komme til oss midt på natten for kjæresten hennes hadde visstnok knivstukket henne, måtte på legevakten og alt. De er sammen enda og svigermor har sagt at hun ble ikke knivstukket, men i ren desperasjon gikk rett mot en kniv for å skylde på kjæresten - driter egentlig litt i hva som har skjedd, men; De er sammen enda og er tørrlagte. Veldig ålreite når de ikke drikker men det har vært to-tre ganger siste 6mnd at mannen min har ringt moren sin så har hun vært litt bedugget og sint. Hun vil ha jenta vår på overnattingsbesøk, noe som ikke skjer... Men hun har nå kjøpt seng, dekorerert barnerom, kjøpt lekegrind til henne der, o.l. Altså kjøpt masse ting som jenta vår kan ha der, og så sier hun "Ja nå skal jeg få henne litt snart Silje(det er meg da, hehe)" og jeg klarer bare å si "nei det skjer ikke på en stund", men mannen min er litt konfliktsky og sier vet ikke. Jeg får så dårlig samvittighet siden hun har kjøpt så mye ting og gleder seg sånn også kommer det ikke til å skje. Egentlig burde jeg kanskje bli forbannet fordi hun har kjøpt masse ting mot vår vilje men.. Skulle ønske vi kunne stole på henne.. Dagens hjertesukk
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Grunnen til at det er litt sårt er også fordi vi har aldri hatt noe særlig barnefri.. Blir på en måte mest på kvelden etter jenta har lagt seg.. Og her har vi en mulighet vi ikke kan bruke..
Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Hun får skaffe seg en liten hund og ha oppi der. Jeg hadde aldri sendt mine unger til alkoholikere (så lenge de ikke hadde vært tørrlagt i mange år)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Nei og det har jo jeg heller aldri gjort.. Jeg bare syns det er litt dårlig gjort av henne å gjøre sånne ting og snakke om at hun gleder seg.. for jeg får jo dårlig samvittghet selv om jeg aldri kommer til å la henne ha ungen.
Hufsla Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 jeg kan ikke se noen grunn til at du burde bli forbannet på henne fordi hun har brukt sine egne penger tilå kjøpe ting hun har lyst på til sitt hus! Og så lenge du har sagt ifra til henne om at det ikke kommer til å skje så har du da ditt på det tørre. Dersom dere skal begynne å benytte henne som avlstning så trenger det jo ikke å skje på natta. En time på dagtid mens dere slapper av, er i byen å handler eller hjemme å gjør rent kanskje?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Sånn er det bare ;-) Min gamle bestemor på 83 år (som også sliter med diverse sykdommer) tror hun skal få passe mine unger også. Det kommer ikke til å skje. Jeg jatter bare med ;-)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 jeg syns jeg har grunn til det, hun har spurt om jenta vår trenger noe hos henne, nei har jeg sagt, og at det ikke skjer at hun skal ha henne der. En alkoholiker drikker ikke bare på natta, hufsla. Plutselig kan hun drikke seg full midt på dagen
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Det er nesten litt slitsomt, hun tror så sterkt at hun skal få passe henne , ha henne i helger og sånn. Sykeste jeg har hørt. Vet liksom ikke hva jeg skal si for hun maser jo om dette også!Hver dag!
Gjest Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Ville vært helt tydelig med henne (siden hun nok er mye mer oppegående enn min gamle farmor) Si det klart og tydelig! Foreslå kanskje noen hobbyer eller lignende hun kan drive med..? Kan hun ikke komme til dere og leke med jenta da?
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Jo, hun kan helt klart komme hit, men hun er jo en smule masete, gjentar alt hun sier bl.a og sliter jo litt med nerver etter alkoholismen som gjorde henne så syk. Så det blir på en måte ingen avlastning for oss om hun er her, da blir det som å ha to unger i hus. Var jo her for en studn siden så jeg fikk sove, men det er liksom ikke søvn jeg mangler,hehe. Mangler egentlig å kunne gå å handle sammen med mannen min, alene, eller spise alene med ham. særlig nå som han har fått bedre arbeidstid =) Jeg tror hun bruker så og si 90% av tiden sin på jenta vår, hun har hele huset fullt av bilder, strkker til henne hele tiden osv. Det føles jo nesten som at vi gjør noe slemt ved å ikke la henne ha jenta, hun har jo nesten mer ting der enn her. Hehe. Jeg sa til henne sist vi snakket at du får ikke ha henne, ikke før du har vært tørrlagt i mange år, jeg blåser i om det er 1 glass eller 100, du skal ikke drikke og får ikke ha jenta vår før vi kan stole på deg. OG vet du hva hun sier? Det er helt greit, det skjønner jeg Silje! og to timer etterpå "nå må jeg få ha a snart" grr..
Gjest Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt. Jeg hadde heller aldri latt barnet mitt overnatte der. Og jeg synes egentlig det er litt frekt å innrede et helt barnerom for å gi dere dårlig samvittighet så hun skal få lov til å passe henne når dere har sagt klart at det ikke er aktuelt. Synes det er en stygg måte å overtale dere på. Ikke få dårlig samvittighet! Det er det hun vil tydeligvis.. Det er viktigere å skjerme om barnet deres enn at en bestemor ikke skal bli såret. klem fra meg
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Det er det jeg også mener, det er dårlig gjort for vi føler jo at hun gjør så mye osv, men jeg bare klarer ikke tanken på at hun skal ha jenta vår en natt og plutselig så drikker hun og så går noe galt!!! Skulle ønske hun ikke gjorde disse tingene :-( Takk for klem
Hufsla Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 hehe, nei jeg vet jo det, men natta er jo ofte litt flere timer når man først har ungene hos barnevakt. Det var det jeg tenkte på. Det virker jo på meg (som ikke kjenner henne) som at hun har stor forståelse for at dere ikke stoler på henne, og at hun ikke blir såret når du sier ifra. Du skriver selv at hun gjentar seg selv, og det gjør hun jo og når hun maser om å ha henne. Det er dere som velger om hun skal få lov til å være der. ikke henne, ikke meg eller noen andre her inne. Men hun må jo få lov til å drømme og håpe da...
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Ja, det er jo klart, hun må jo få lov til å drømme om det, og det hadde vært kjempefint om vi kunne stolt på henne og! Vet jo at hun forguder jenta vår etc men man vet aldri og det er det jeg er så redd for, mannen min og. Hun blir ikke sint når vi sier ifra men hun maser jo likefullt etterpå, gjerne sånn; Jeg skjønner jo det, men nå har jeg kjøpt seng og greier... Skulle ønske hun ikke gjorde disse tingene, for når en gang om mange år får passe henne så har jo jenta vokst ut av både lekegrind og seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå