Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jenta mi sliter fortsatt litt med luftsmerter. Dette er ikke hver dag da, men både i går og i dag har hun skreket når hun har prompet. Jeg har heller ikke spist noe spesielt som hun kan reagere på. Hun hadde kolikk, det gav seg rundt 3,5 måned, har vært hos kiropraktor, det hjalp litt, men så gikk det tilbake igjen. Prøver å gi henne fennikkelte, men det spytter hun bare ut. Noen som har noen råd? Hun får bare mm....
Bergene Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Har du mye/lite melk? Ca hvor ofte ammer du og hvor ofte bytter du bryst? Roer hun seg fort om du distraherer henne (bærer, underholder osv.) eller griner hun uansett? Er det noe fast mønster i griningen, altså griner hun feks. som regel etter mat eller alltid om kvelden?
Bergene Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 En ting til; er avføringen ofte grønn? Mange spørsmål fra meg nå, hehe.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Jeg har nok melk, kanskje for mye... Det går ca mellom 2,5-3 timer mellom hver amming om dagen, om natta går det som oftest 3timer, men kan også gå 2t eller 4t. Hun vil kun ha ett bryst om gangen. Tilbyr det andre, men hun snur seg bare bort. Hun roer seg hvis vi distraherer henne som regel. I stad våknet hun etter en halvtime, hun pleier å sove lengre. Hun gråt og jeg tok henne opp, hadde henne på fanget mitt. Hun presset flere ganger, og virker liskom så irritert og griner og skaper seg. Jeg la henne ned for å trykke knerna mot magen og da kom det ut mye luft. Flere ganger om dagen virker det som om hun strever med å få ut denne lufta... det er ingen fast mønster på griningen...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hihi:) den er ikke ofte grønn, men det forekommer. Ofte er den litt mørk gul...
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Ofte må man tilbake til kiropraktor etter en stund. Så jeg vil derfor anbefale dere å ta en ny tur nå)
Bergene Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Stakkar, ikke kjekt for hverken deg eller henne! Ikke godt å si hva det kan være. Lillemor var også veldig urolig når hun var så liten, noe av årsaken tror jeg kan være at jeg hadde så mye melk at hun fikk for mye av den "tynne" formelken. Det som da hjelper er å ikke bytte bryst for ofte, noe du heller ikke gjør. Ikke vær redd for å gi pupp ofte (om baby vil ha ofte selvfølgelig, bare tull at det skal hjelpe å gi sjeldent pupp, men klarer ikke å forklare hvorfor kort). En annen ting jeg tror var årsaken var at vi var så ufattelig stresset og usikkre på alt. Da ble lillemor også stresset også ble vi det enda mer også kom vi inn i en vond sirkel. Stress kan gi vond mage og luftplager hos voksne, dette er jo det samme med babyer. Nå kan det jo hende du er kjempe avslappet for alt jeg vet, men hvis ikke så skader det ikke å prøve å slappe mer av feks. ved hjelp av pustetekknikker eller noe annet ;-). Noe som hjalp for oss var bæresjal/ mei tai, når hun satt der kom alle rapene og fisene ut. Der slapper babyen av, får bena litt høyere enn rompen og får "massasje" når magen din beveger seg mot hennes, så det hjelper mot luft. Og hvis hun roer seg av å bli bært å få se seg rundt avlaster det jo armene dine, bare et tips ;-). En annen ting er at det er sikkert bedre å selv ta fennikel piller i stedenfor å gi babyen teen. Pillene går over i mm. Men det er ikke alle fennikel hjelper mot da, noen blir faktisk kvalm av det. Lykke til! Håper det snart går over og ting blir bedre for dere!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Tusen takk for svar:) Jeg får nok ta tiden til hjelp, eller kanskje prøve kiropraktoren igjen som vuggi vuggi skriver. Det må jo gå over til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå