Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Kan tilsynelatende ikke stole på legen engang.... Lang historie... Har vært plaget av forkjølelse/nesetetthet/hodepine i snart 3 mnd. Har vært hos legen og fått Apocillin mot bihulebetennelse for 3-4 uker siden, men den funket ikke. Har drøyd hele greia i det lengste, da jeg ikke liker å spise medisiner når jeg er gravid, men i dag måtte jeg dra til legen igjen pga heldundrende hodepine i x antall dager.. (Hadde jo håpet at det skulle gi seg av seg selv). Joda og der må jeg be legen ta en crp av meg. Den viste 59. Altså infeksjon i kroppen (bihulebetennelse). Jeg sier at han må finne en penicillin som kan brukes av gravide, og han sier Abboticin ES er helt ufarlig for gravide...ingen problem. Jeg stoler på det.... til jeg kommer hjem... Bruker alltid å sjekke i felleskatalogen alt av medisiner til oss voksne og barna... Og gjett. Der stod det: Skal IKKE brukes av de som planlegger graviditet og de som er gravide. Kun hvis det er absolutt nødvendig. Det var visst påvist fosterdød, misdannelser, ganespalte o.l Jeg tolker absolutt nødvendig, som det å nesten ligge for døden... Akter ikke å bruke det, og ringte legekontoret og sa i fra. De skulle ta det med legen, og ordne en ny resept. Skjønner at man kan gjøre feil altså, men det skal ikke gå ann når jeg gjentatte ganger sier at han må finne et preparat som kan brukes av gravide!!! Han så ikke i felleskatalogen engang... Så jenter vil bare si at dere alltid må sjekke det legen evt gir dere av medisiner...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Herremin er det mulig?? Jeg er alltid inn på felleskatalogen og sjekker, men har heldigvis en lege som er svært restriktiv med medisiner. Spurte han nemlig om allergipiller som jeg har pleid å ta hvis jeg får allegianfall og for det første slo han opp i en eller annen legemiddelhåndbok og sjekka. Og så sa han sa at han anbefalte å holde seg unna alt sånt med mindre man omtrent lå for døden. Så bedre å ha en sånn lege enn en som ikke gidder å sjekke ordentlig!!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Ja der er jeg bra enig altså. Det tar jo så liten tid å sjekke det opp... Blir så oppgitt....sukk... Ja ja ingen skade skjedd heldigvis. Heldig er du som har en slik lege!! )
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 jeg sjekker også alltid brukerveiledningen som følger med. Der står det jo som regel om det kan brukes eller ikke av gravide. Selv om jeg også alltid sier fra at jeg er gravid. (som om de ikke ser det selv i uke 33. )
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 He he ja det er vel ganske usynlig at man er i uke 33... ))) Fikk nettop tlf fra legekontoret, og gjett hva unnskyldningen for tabben var... Jo legen hadde en gammel felleskatalog på kontoret sitt. Ha ha ha han så jo ikke i den engang...dessuten har de tilgang på nettet også... Men jeg gadd ikke si noenting....har hodepine nok... Har fått amoxillin nå, så skal inn å lese om den..men nå har han vel dobbeltsjekka.. Hurra for legen!!! ))
Mage igjen Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Makan!!! Er jo skummelt da!!! Jeg også hater å ta medisiner når jeg er gravid, unngår det meste så lenge som mulig. Sjekker og dobbeltsjekker alt jeg før jeg putter ting i meg som jeg er ikke er 100% sikker på. Brant meg tom på hånden her og ringte legevakten om jeg kunne bruke en salve vi hadde hjemme. Godt jeg gjorde det, for det kunne jeg ikke!!!! Tipset meg om aloe vera i stedet, og det funket det og gitt!!! LUrt å sjekke opp!
Marengs Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Hei! Jeg er mye plaget av bihulebetennelse med det som medfølger(hodepine, slapphet, vondt i kjevene/tennene osvosv) Særlig første trimester var ille, hadde det sammenhengende i 1 mnd, om ikke lenger. Fikk ikke penicillin, men gikk til akupunktur, det løste opp tettheten i nesa og panna. Nå har jeg vært på helsekost og kjøpt noe som heter Fenu-Max. Har sett produktet blitt anbefalt flere steder! Inneholder timian og bukkehorn og det sto ikke noe om at gravide ikke kan bruke det. Neste gang jeg kjenner det murrer i hodet, skal jeg hive i meg et lass!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2008 Hei Marengs..... Skal prøve denne kuren først... Har så sinnsykt vondt i hodet, at jeg tror det skal sprenges.... Virker ikke den, så skal jeg forsøke det helsekostproduktet du snakker om... Liker ikke nåler så akupunktur må jeg nok desverre hoppe over. Vil ha noe som virker nå med en gang!!!! Har ikke vært plaget med bihuler før, men nå har det vart i snart 3 mnd... ((( Hvorfor fikk du ikke penicillin egentlig?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 hei jeg har vært plaget med høy crp og hodepine siden januar ... og jeg har også bidd hevet på meg masse tabeletter å lignende kurer , men ingenting virker, hodepina er så sterk at jeg griner av og til ... verket har gådd utover nakke og skulder og crpen min stinger å stiger, det eneste legen min gjør er å sykemld meg , jeg vil ikke være sykemeldt for noe en lege kan ta alvorlig å gjøre meg frisk på ... dritt lei hele helsevesnet!! man blir rar i hodet etter å gå hjemme så lenge med hodeverk , belive you me ...
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 3. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2008 Huff da, det var leeenge. ( Jeg er i hjemme i fødselspermisjon,og kjenner at det sliter veldig på nå. Har tross alt noen unger å ta meg av. Hadde ikke hatt sjanse til å jobbet noe nå!!! Har du vært hos øre-nese -hals- lege da? evt andre spesialister? De må jo finne ut hva det er som feiler en, når en er så dårlig over lengre tid..... skulle man tro ihvertfall...
mosegrisen Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Hiver meg litt sånn kjapt inn her fra 1. trimester jeg. Det står så og si aldri noe på helsekostprodukter om man kan ta det eller ikke, så her må man bruke internett eller noe sånn. Det er heller ikke noe krav om at de som står bak disken er kan så mye om det de selger.. vet dette da jeg har jobbet i helsekost i mange år selv tidligere:) Det er mye urter som ikke er så heldige under svangerskap. Tror timian skal være greit, men bukkehorn er det anbefalt å være litt forsiktig med: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/trig_f-g.htm Hvis du tar Fenu-Max kapselen og trekker endene fra hverandre (åpner den), så kan du bruke et par kapsler som te. Det smaker drit, men er utrolig effektivt. Løsner fort opp i uhumskhetene. Ikke for å være teit eller noe, jeg bare ville si fra til dere:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå