Gå til innhold

Tannfrembrudd...eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen fikk sin første tann på lørdag. Han var kanskje litt survete, men ikke slik at jeg reagerte på det.

I to dager nå har han sutret hele dagen, vil ikke sove om dagen og er urolig om natta. Nedsatt matlyst har han og. Kjenner egentlig ikke igjen min egen sønn...

Er det størst sansynlighet for at det er tann nr 2 som er på veg? og er det vanlig at den er "vondere" for babyen?

Helt jævlig å ikke kunne hjelpe han med problemet. Smører selvsagt gommene, gir han noe å gnage på osv. Vil ikke flyge til legen om det "bare er en tann"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring, for vår gutt fikk opp sin første tann på søndagen.

Men jeg er litt obs på at det kan bli litt surving og at han sikkert blir en del utålmodig fremover, tror det er helt normalt ved tannfrembrudd.

Jeg vet ikke om det er vondere med tann nr. to, det varierer sikkert fra tann til tann hvor greit det går.

Jeg syns også lillegutt spiste litt mindre i dagene før tanna kom, men så lenge de får i seg litt mat og at de får i seg nok drikke så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for tenker jeg :-)

Skrevet

Det er visst veldig normalt at de to første tennene kommer med et par dagers mellomrom, så er mye mulig at det faktisk er enda en tann på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...