Gå til innhold

maling..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! tenkte å male rommet til babyen.litt sent men ..har 18 dager til termin:) er det farlig å bryke vannbasert maling..noen som vet..?P.S er ikke hysterisk:))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat malt et helt rom med vannbasert maling - fikk beskjed fra flere om at det ikke var farlig i det hele tatt! Er ikke like langt som deg, kun 27+1, men det skal vel ikke utgjøre noen forskjell? :-) Tror det bare er å male i vei, men husk å lufte rommet godt underveis!!

Skrevet

takk:) gleder meg til det...

Skrevet

Dersom du lufter godt og passer på at du ikke står over malingsspannet når du trekker inn pusten, skal det ikke by på noen problemer med å male. Jeg har imidlertid fått høre at det ikke er bra å få whitesprit på huden eller i det hele tatt ha noe med slike produkter å gjøre. Ved å bruke vannbasert maling, trenger du jo ikke å bruke annet enn vann og såpe når du skal få bort malingen fra koster og deg selv. Ved bruk av oljebasert maling ville jeg brukt hansker for å unngå å få maling på meg selv, samt overlatt rensing av pensler/koster til noen andre. Utenom det er det bare å male i vei =)

Altså..

* sørg for god ventilering/lufting

* unngå bruk av whitesprit og lignende produkter

* bruk eventuelt hansker ved maling med oljebasert maling

Skrevet

brukte hele påska på å pusse opp og male hele huset og brukte vannbasert maling så er ingen problem for deg å male sett i gang bare du :o) forhørte med jm og hun sa det var helt i orden. bare sørg for litt lufting innimellom og ta noen pauser.

Farge har du bestemt da?

Skrevet

takk alle sammen:) jeg prøver å lage son temarom.under vannet eller lignende..vi får se hvordan det blir..små fisker og lit planter osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...