Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 hei! tenkte å male rommet til babyen.litt sent men ..har 18 dager til termin:) er det farlig å bryke vannbasert maling..noen som vet..?P.S er ikke hysterisk:))))))
Kompani Orheim Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg har akkurat malt et helt rom med vannbasert maling - fikk beskjed fra flere om at det ikke var farlig i det hele tatt! Er ikke like langt som deg, kun 27+1, men det skal vel ikke utgjøre noen forskjell? :-) Tror det bare er å male i vei, men husk å lufte rommet godt underveis!!
Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Dersom du lufter godt og passer på at du ikke står over malingsspannet når du trekker inn pusten, skal det ikke by på noen problemer med å male. Jeg har imidlertid fått høre at det ikke er bra å få whitesprit på huden eller i det hele tatt ha noe med slike produkter å gjøre. Ved å bruke vannbasert maling, trenger du jo ikke å bruke annet enn vann og såpe når du skal få bort malingen fra koster og deg selv. Ved bruk av oljebasert maling ville jeg brukt hansker for å unngå å få maling på meg selv, samt overlatt rensing av pensler/koster til noen andre. Utenom det er det bare å male i vei =) Altså.. * sørg for god ventilering/lufting * unngå bruk av whitesprit og lignende produkter * bruk eventuelt hansker ved maling med oljebasert maling
happyskvett Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 brukte hele påska på å pusse opp og male hele huset og brukte vannbasert maling så er ingen problem for deg å male sett i gang bare du ) forhørte med jm og hun sa det var helt i orden. bare sørg for litt lufting innimellom og ta noen pauser. Farge har du bestemt da?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 takk alle sammen:) jeg prøver å lage son temarom.under vannet eller lignende..vi får se hvordan det blir..små fisker og lit planter osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå