Gå til innhold

Hvordan får man time hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang og har mange spørsmål! Er det fastlegen som ordner jordmor eller ordner man det selv? I så fall hvordan finner man jordmor? Holder de til på sykehus eller på legekontor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i byen (lite tettsted) holder jordmor til på helsestasjonen. Og jeg ringte til henne selv og fikk time. Da ringte jeg helsestasjonen som satt meg videre. Er forskjellig fra by til by. :)

Skrevet

Jeg lurer også litt på dette...

Noen som har erfaring fra Fredrikstad/Sarpsborg?

Skrevet

Det lureste er å ta kontakt med kommunen, ring til sentralbordet deres og be om å bli satt over til jordmortjenesten, så kommer dere nok fram... Som oftest er jordmødrene på helsestasjonen/e i kommunen, og det kan være lurt å bestille time tidligst mulig da det er vanskelig å få jordmor enkelte plasser..

Skrevet

Jeg fikk time med jordmor sist gang etter at legen min spurte om jeg ville gå til jordmor i tillegg.

Mener å huske at han bestilte time til meg, men det kan hende jeg ble sendt ned til helsestasjonen for å bestille selv (de er i samme bygg).

Det er jo fire år siden nå da.. :/

Du kan jo bare høre med fastlegen din, hva som er vanlig der du bor. :)

Skrevet

Jeg skal til førstegangskontroll hos legen når jeg er 8 uker på vei. Når er det vanlig å ha første kontroll hos jordmor?

Skrevet

varierer nok veldig hva du selv velger... om du vil ha kontrollene hos legen eller hos JM... noen velger å ha annenhver gang mens noen velger vel bare jordmor....

jeg skal ha første kontroll hos jordmor neste uke.... er da 8+3....

Skrevet

Vi tar kontakt med HS selv for JM time

Her er Jm så nøye på retningslinjene som var at man er hos fastlegen først (uke 8-12) og deretter jm (uke 10-14) men tror mange er mindre firkanta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...