Gå til innhold

Jeg har erklært krig i heimen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drittlei å fly rundt her som en jævla tjenestepike! Sa fra til gutta i går (snart 6 år og 30 år) at alt av deres ting som ikke er ryddet bort da jeg begynner å rydde i dag forsvinner ut i hagen. Så nå er sikkert naboene kjempefornøyde, for nå ligger det masse saker og ting (klær, sko, leker osv) strødd utover i hagen. Og jeg har bare ryddet i første etasje enda. Tror gubben skjønte greia for da han skulle gå på jobb og fant mange av tinga sine i hagen forsvant han fort opp i 2. etasje for å samle sammen tingene sine der. Jeg er så lei av å gå og rydde etter dem. Lar alltid ting ligge og løfter ikke en finger når de er hjemme. 5 åringen er litt unnskyldt, men han kan fint klare og rydde opp etter seg han også.

Og tøyet som skal vaskes...nå vasker jeg bare lillemor sitt og mitt eget. Resten for gubben sørge for. Nå er jeg så lei at jeg har mest lyst å reise bort. Langt vekk fra dem som tror at jeg har fri hele dagen og bare kan serve dem og huset her. Og det er bare å åpne kjeften for da fører jeg gladlig permisjonen over på han. Så tenker jeg pipa får en annen låt. DET ER KRIIIIIIG!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er lei, men det var vel litt drastisk å hive ting ut i hagen?

Finn noen kasser til hver av dem, og hiv det oppi der. Så kan de selv legge på plass.

Skrevet

JUHUU du har FULL støtte fra meg=) Fikk et anfall av motløshet i natt men ryddet ferdig, og jammen begynte jeg på'n igjen idag også. Syns ikke det er god nok unnskyldning at vi er permisjon og bare går hjemme så da kan vi ta alt! Nå er ikke jeg i permisjon lenger hell, men er den som er mest hjemme.

Og hvorfor er det AUTMOATISK sliik at det bestandig er VI kvinnfolka som skal lage middagen hver bidige dag???

Skrevet

Hehe........HEIA,HEIA,HEIA,HEIA!! *står på sidelinja og heier på!!*

STÅ PÅ!

;O)

Skrevet

Heia Hagen!! *kniis*

Skrevet

Det høyrtest supereffektivt ut, men kanskje laptopen får vere inne?

Skrevet

greit du kaster mannens klær ut i hagen, men sønnen din på 5 år sine ting?

Litt uenig med deg på den, men ellers er jeg enig i at voksne menn kan ta ansvar å rydde etter seg!

Skrevet

hehe syns jeg ser gubben din tusler opp i 2 etg og brårydder tingene sine:o)

Skrevet

Hehe;) tror jammen jeg skal gjøre det samme jeg også..sa det i går ettermiddag at jeg er DRIT lei av å gå å rydde hele tida...

Skrevet

Hehe flott!!! Har vurdert noe liggende...

Skrevet

Flott! Heia,heia,heia! Voksne menn og 6åringer klarer å rydde etter seg selv!

Skrevet

*fnis* Det var da alvor... hehe

Jeg skjønner deg ang mannen sitt, men gutten sitt også..? Hadde drøyd det litt lenger med det da, kanskje han skjønner tegninga når pappan sine greier ligger der ute?

Og ikke hiv ut ting som bli ødelagt da, da går det jo bare utover økonomien i heimen..

Skrevet

He, he. Må le litt. Skjønner deg godt. Men ikke vær for krigersk for gutten din da. Mannen er en annen side... he, he.

Skrevet

Heia heia!!

Jeg er også lei av den der. Får stadig høre at jeg bare går hjemme å dasser hele dagen.

Jobber 50% er 50% sykmeldt, og da må jeg jo ta enda mer her hjemmer, så jeg blir aldri frisk jeg.

Hvis det er en dag jeg ikke rekker å spise middag med familien før jeg går på jobb, og dermed ikke har laget middag, så blir det månelyst.

Kan nå i det minste lage middag tiøl dem da, jeg går jo bare her og dasser hele dagen!! Grrr!!!

Jeg er så på din side som det er mulig å være! Gi oss en lyd om hvordan det går da :)

Skrevet

Tja. Delvis kjempebra, delvis litt drastisk.

Jeg ville ikke kastet det ut i hagen nei, men er enig i konseptet.

Lillegutt sine ting ville jeg lagt i kasser og satt til sides, så får han ta rede på det selv. Gubben sitt derimot ville jeg lagt i svartsekker og knytt igjen før jeg bar det på loftet/i kjelleren. Fikset så det blir litt tiltak å finne det frem igjen liksom. Gjerne de små tingene nederst i svartsekkene. Moahahahaha....!

Skrevet

Hihi, her har jeg og mannen ett skippertak sammen:) jeg skal på jobb etterpå og han skal trene (er delvis sykm og trener som en del av rehab.) Jeg har vaska vinduer og han har støvsugd og er i gang med badet:)

Heldig jeg, tror jeg:)

Skrevet

Etter min mening bør en gutt på snart 6 år klare å rydde bort tingene sine da han er ferdig med dem. Alt han har i henda bare slipper han rett ned og så ligger det der til JEG plukker det opp. Han går i god skole... Jeg har god tålmodighet og det skal en del til før jeg gjør som i dag. Men nok er nok! Jeg orker bare ikke mer.

Skrevet

Litt sånn som jeg har det, men jeg ikke tøff nok til å erklære krig. Jeg får bare høre at jeg priterer feil når jeg tar en tur ut i stedet for å rydde huset. Oxo får jeg høre at jeg ikke gjør nok osv.. hadde jeg ikk evasket klær, så hadde alt vært drittent. Hadde jeg ikke konstant ryddet etter minsten og sambo så hadde vi gått i drit.. allikevel er det jeg som ikke gjør nok. har daglig omsorg over gutten vår på 2 år...

Skrevet

Sett opp et skilt i hagen også slik at folk skjønner hvorfor hagen ser ut som et klesskap!

Heier på deg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...