Gå til innhold

tar ikke flaske lenger....:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3 måneder har tidligere tatt flaske uten problem, dette har vert snedig når jeg har trengt barnevakt en kort periode (tannlege osv) Har da pumpet meg å barnevakt har gitt flaske. Meeeeen....nå har det gått et par uker uten at vi har prøvd flasken..å da vi skulle prøve igjen nektet han plent!! har prøvd flere ganger men han bare hyyyyle...nekter selv om vi klemmer litt melk ut av flasken og inn i munnen!! Er litt frustrert...nå er det umulig å ha barnevakt på han + at jeg tenker på hva som vil skje den dagen jeg ikke har nok melk til han...når hen nekter å ta flasken. Noen som har noen råd eller har opplevd noe lignende? Han tar foresten ikke smukk heller.

Alle råd og tips mottas med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk også problemer med flasken rundt 3 mnd. Nå får vår mest MME, så han skulle jo være vant med den, men han begynte likevel å vri seg bort og hyle.

Vi byttet til MAM (fra Avent) og det hjalp. I tillegg tydde vi av og til til nødløsninger, sånn som å bære og mate, eller stå ved siden av tørketrommelen mens den gikk. Litt etter litt gikk det seg til, og etter noen uker spiste han som normalt.

Han tar forøvrig ikke smokk heller.

Dere får bare fortsette å prøve.. Kanskje skifte smokk. Og iallefall prøve å la være å bli frustrert, for det merker han nok og blir mer stresset. Dessuten så kan han jo plutselig skifte mening igjen. De forandrer seg jo så fort i denne perioden.

Håper dere finner en løsning på det!

Skrevet

signerer mam-bytte!!

sara nekta plutselig å ta avent, tror hun var et par mnd, og da fikk vi tips her inne om å bytte til mam! nå bruker vi både mam og easy feed flaske!

Skrevet

Jenta mi (4 mnd) nektet også å ta flaske etter noen uker uten flaskemating. Jeg prøvde å bytte flasker, smokker, flere typer mme, sukkervann, andre som matet henne etc, men hun nektet og ble skikkelig sinna hver gang. Jeg droppa hele flaske-greia, og prøver nå med en slik sutte kopp fra avent. Den ser ut til å "falle i smak", for hun begynner å bli nokså flink til å drikke av den :) Kanskje det kan være noe for sønnen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...