Gå til innhold

Nattkrem som dagkrem???? Går det an??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer visst man bruker natt krem som dagkrem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Natt krem er fetere enn dagkrem, tror ikke kremen blir sur på deg hvis du bruker den om dagen:P

Skrevet

Som oftest er nattkrem uten UV filter så er ikke anbefalt å bruke den på dagen nei. Beklager. Da får du ikke beskyttelse mot sola..

Skrevet

Det er sant, så at dagkremen i denne serien hadde uv filter... Har kjøpt den nye de reklamerer for.. Loreal sin som skal gjøre deg yngre... blir spennende å se om jeg kan bli 24 igjen :)

Skrevet

Bare sjekk at det ikke er mineraloljer i den du så går det nok bra ;)

Skrevet

står det mineral olje på da???

Skrevet

Enten mineralolje eller vaselin.. parafinnnum liqidum ell noe sånt.. er 11 måter å skrive det på!!!

Jeg har lagt ut ei liste her før med de 11 skrivemåtene.. skal se om jeg finner den igjen. =)

Skrevet

Jeg fant jeg fant=)

Limer inn her det innlegget jeg la inn for et par tre uker siden til ei anna som lurte på ang tørr hud . :

Det viktigste nå er at du IKKE begynner å bruke krem med mineraloljer i.!! Mineralolje er et dødt materiale som ikke gjør noe for huden din, annet enn at den tørker den ut mer og tetter porene så huden ikke får puste. Mineralolje er svææært utbrdet i kremer- faktisk også masse på apoteket! Det skumle er at mineraloljer kan "staves" på 11 forskjellige måter:

Mineral Oil

Parafinum Liquidum

Paraffin

Paraffinum

Medisinsk hvitolje (!!!)

E905

Petrolatum

Vaselin (!!!)

Oleum Petrolen

Petroleum

Oleum vaselini

Medisinsk hvitolje høres jo sååå fint ut, og hvor mange her inne er det ikke som bruker vaselin??? Ungen min skal aldri i nærheten av det drittet der!

Skriv ut lista med navn og ta med den når du handler deg krem. Sjekk at kremen ikke innheolder noen av disse! Dette gjelder også sminke! ;)

Og så er det et pluss hvis kremen inneholder jojoba olje- den er super for tørr hud!!

Lykke til!

Skrevet

takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...