Gå til innhold

Et hjertesukk...... hjemmeeksamen i psykiatri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her ved pulten min og mangler fullstending arbeidslyst og inspirasjon. Holder på med en to ukers hjemmeeksamen i psykiatri. Tema for eksamen er smerte, og jeg har valgt å skrive om en pasientsituasjon under avrusning (heroin og amfetamin). Den fysiske smerten er jo enkel å skrive om, men jeg må ha fokus på den psykiske smerten.... Det er nesten som om jo mer jeg leser i litteraturen, dess flere symptomer kjenner jeg på hos meg selv. Man kan nok bli gal av mindre =)

Blæææææh, gleder meg så utrolig til å være ferdig utdannet sykepleier, når jeg ikke har flere innleveringsoppgaver, men bare kan konsentrere meg om å tilegne meg kunnskap på den måten jeg finner best!!!

Hadde egnetlig mest lyst til å gå ut på verandaen og rope, men tenkte kanskje det var bedre å rope her inne, så kanskje jeg kunne få noe respons =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Hører hylet ditt* ;o)

Skulle ønske jeg kunne sende deg litt arbeidslyst, tja.. vi kan jo dele på det lille jeg har *send*

Ønsker deg masse lykke til. Husk at målet ditt snart er der.......... Det er lys i tunnelen *slår på lyset* ;o) Ser du?

Skrevet

Huff, føler med deg. Sist jeg hadde eksamen, var det også hjemmeeksamen, takk og pris. Var gravid og spydde som en gris. Hadde en uke, og natta før vi fikk oppgaven drømte jeg at jeg fikk helt panikk, for jeg skjønte ikke hva de spurte etter i oppgaven. Og så fikk vi oppgaven og jeg skjønte ingenting! Men etter å ha lest den et par ganger, så trodde jeg at jeg skjønte det, hehe.

Stod opp om morgenen, spydde, leste og skrev litt, spydde og skrev litt til... Huff, var et mareritt. Og så sitter man der og ikke aner om man er i nærheten av å bestå... Etter 3 dager orka jeg ikke mer, fikk skrevet ut dritten og sendt i posten. Var helt skutt... Fikk c, så noe hadde jeg nå fått ned, hehe.

Lykke til med resten av oppgaven, det går så fint så.

Skrevet

Etter å ha brukt heroin og amfetamin så en mange plaget med diare (opiateffekten av heroin på tarmen), svetting, smerter i kroppen, overømfientlig for sanseinntrykk, aggresjon, irritabel, rastløshet, ha tankekjør, noen er paranoide, noen kan få psykose (amfetaminens virkning i hjernen), plager med sår/byller etter stikk, infeksjoner, ekstrem sukkerhunger, mareritt/søvnproblemer, kriblinger i kroppen/maurkryping - det er det jeg kom på i farten.

Disse stoffene går jo ganske fort ut av kroppen, så det er nok den psykiske abstinensen som er verst å takle og som fører til tilbakefall. Kommer jo selvsagt an på hvor langt ned vedkommende er kommet i rusmisbruket

Hvis vedkommende har brukt hasj i tillegg regelmessig - så vil det forsterke abstinenssymptomene og hasj (THC) sitter lenge i kroppen.

Jeg har god erfaring å bruke øreakupunktur (DETOX) for å lette abstinenssymptomer på de som er midt oppi dette.

Lykke til med eksamen din :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...