Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jenta mi bruker ortoser og lurer på hvor lenge har barna deres brukt det og hvor gammel var de når de fikk den?? Min har brukt det siden hun var 2,5 mnd og hun er 5,5 nå og jeg håper hun tar de av snart
Mikkemafian Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg vet ikke om vi har barn med hoftedysplasi=( Vi skal til undersøkelse snart, og hun er 6 mnd!! Hvordan oppdaget de at din hadde det?? Hilsen nervøs mor
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg hadde det når jeg var liten og legen på sykehuset spurte om det, det er vist arvelig. Etter 3 UL fant de at venstre hofte ikke utvikler seg som høyre. Når hun beveget beina så sparket hun mye mer med høyre mens venstre var mer rett frem. Jeg har sett det med egne øyner men sidne jeg er førstegangsfødende viste jeg ikke hva det var. Etter røntgen for to uker siden så fant de ut at alt ser bra ut og at hoften er nesten normal. De venter litt til før de tar av ortosen til beinet bygger seg opp igjen og hoften ikke kan glid ut igjen. Nå når hun sparker med beina så er det ikke noe forsjell.
Mikkemafian Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Ok takk... Lilletrilletralle har heldigvis sparket like mye med begge beina, men hun har en valk på høyre lår som ikke det venstre beinet har... Hadde din det samme??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå