Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken er 8 mnd og de siste dagene har han plutselig fått noen rykninger i hodet, dvs han snur hodet mot høyre i rykninger 3-4 ganger om gangen. Dette skjer kanskje 4-5 ganger om dagen, ellers merker jeg ingenting. Begynner å bli litt bekymret for om det kan være noe galt, han er ellers en frisk og blid gutt. Tenkte å spør hs om det ved neste kontroll, men har noen vært borti noe lignende? Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Hvis jeg var deg ville jeg ringt legen og insistert på å få en hastetime i dag. Så små barn skal ikke ha rykninger. Min gutt hadde det engang da han var mindre.. Først ringte jeg hs samme dag. Hun sa med en gang jeg måtte til legen med han.. Ringte legen og fikk komme 30 min etterpå . Takk og pris var det ikke noe. Men det viser bare at dette er noe de tar svært så alvorlig..

Skrevet

..skriv gjerne en meld om hvordan det går med dere:)..

Skrevet

Kanskje han har en liten tick? Ticks hos voksne er jo helt ufarlig, men litt usikker på hvordan det er med barn. Ring helsesøsteren din du, greit å få sjekket det opp.

Skrevet

Ja, ring til legen for å høre. Kan være greit med en henvisning til EEG for å utelukke en evt. epilepsi. Trenger ikke å være det, men det er greit å få sjekket.

Da får gutten din festet elektroder på hodet og så må han sitte så rolig som mulig med dette i ca 20 minutter. Og selv om det høres lenge ut, så går det faktisk greit. Vår mellomste hadde flere slike sitringer i den alderen, og ble meget skeptisk til om det ville la seg gjøre å gjennomføre en slik undersøkelse på han i våken tilstand som han jo måtte være - siden gutten vår var særdeles aktiv og tidlig ute motorisk. En slik type som ikke klarer å sitte rolig. Men tenkt, det gikk så greit å ta undersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...