Gå til innhold

Kan noen gi meg noen tips ang. pH-registrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på pH-registrering med gutten min på 1 år for å sjekke om han har refluks. Jeg gruer meg litt til dette og lurer samtidig på en del ting.

Får han noe bedøvelse når sonden skal legges ned? Hva slags klær er lurt å ha på han? Tar det lang tid? Skal tilbake dagen etter for å lese av resultatet og få svar, tar dette lang tid? Det står at han ikke skal ta medisiner for refluks 5 dager før registreringen, gjelder dette også astma-medisiner (vet ikke om han har astma ennå, men kan ofte ha en sammenheng med refluks)?

Han skal begynne i barnehagen den samme uken. Er vel ikke noe særlig og ha han i barnehagen denne dagen som han har sonden og skal registrere alt han spiser (har tenkt å ha han hjemme, men spør siden denne timen kom midt i tilvenningsfasen i barnehagen)?

Ble mange spørsmål dette, men håper at noen kan svare meg og komme med noen lure tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har tatt ph-måling.

Han fikk Dormicum før sonden ble lagt ned. Virker beroligende samt at han ikke husker det etterpå.

Sender deg en pm

Skrevet

Kan du åpne for PM ? ;o)

Fikk ikke sendt deg.....

Skrevet

Ellers så har jeg mail. [email protected]

Send meg en mail, så skal jeg sende deg en adresse tilbake. Der kan du se bilder og foklaring på hvordan dette fungerer!

Skrevet

Takk for svar. Har ordnet med profilen nå så da skulle jeg tro det gikk ann å sende PM. Håper du kan prøve igjen...

Skrevet

Der så jeg den vet du ;o)

Nå har du PM!

Skrevet

Takk for svar begge to. Skal se litt på meldingen Nit@&firkløvet, så skal jeg heller spørre hvis jeg lurer på noe. Takk for at du tok deg tid...

Skrevet

Noen reagerer motsatt på dormicum ;o) Risikoen en må ta der.

Minstemann her reagerte godt på den. Innen han skulle på røngten var han rolig. Han måtte holdes litt under røngten, men stort sett gikk det velidig bra.

Men reasjoner er jo forsjellig på alle slike beroligende, noen blir hypre av dem!

Skrevet

Hei. Skal forsøke å gi deg noen svar. Han vil kunne få noe beroligende (F.eks dormicum, de fleste får en avslappende effekt av den, og noen få kan bli irritable). På så små barn som han pleier det å gå kjapt og greit å legge ned en sonde. Det gir lite ubehag. Sondenedleggelsen er som regel unnagjort på noen minutter. Sonden blir deretter tapet godt fast. Det kobles på et måleapparat som han må ha på seg hele tiden.

Jeg vil anbefale deg å ha på han klær som er lett å ta av og på, lett å dra over hodet, og behagelige klær som f.eks joggedress er flott. Det stemmer at han ikke skal ta refluxmedisiner dagene før. Men astma medisinene må du forhøre deg med legen om.

Kan være best å holde han hjemme fra barnehagen den dagen, for jeg regner med at du må notere ned når han spiser og drikker. Dessuten må du jo følge med at alt utstyret sitter som det skal, det kan du ikke forvente at de i barnehagen vil ha tid til å gjøre.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...