Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Noen som vet hva som skjer med pappapermen når man går fra hverandre før den er tatt? Jeg skal ha hovedomsorgen for barnet. Har jeg da på noen måte krav på hans permisjon?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Når jeg spurte om det samme på aleneforeldredebatten fikk jeg til svar at om man kontakter nav så overføres pappapermen til mor om mor har hovedomsorgen. Vet ikke sikkert for vi har ikke gått fra hverandre ennå, men kommer nok til å gjøre det, og vi har baby på 5 mnd.. Så si gjerne ifra her om du finner utav det
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hvis det er fedrekvoten dere tenker på, så fikk jeg beskjed fra NAv om at far fremdeles har rett på den. Men den kan søkes over på mor da, hvis far går med åp det..
Han79 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Mor kan få overført den til seg. Hvis mor har hovedomsorgen (og det har man jo stort sett når barnet ere under ett år) er det bare en formalitet å søke om overføring. Far har ingenting han skulle ha sagt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå