Gå til innhold

Pappaperm ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som skjer med pappapermen når man går fra hverandre før den er tatt? Jeg skal ha hovedomsorgen for barnet. Har jeg da på noen måte krav på hans permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok fint at du kan søke om endring av pappapermen. På grunnlag av de nye opplysningene (at dere har skilt lag), så søker du om å få overført hans 6 ukers pappaperm. Det kan gjøres helt inntil pappapermen faktisk skal foretas, slik jeg har forstått det.

Du blir jo nå aleneforsørger, siden dere ikke kan ta 50-50 når barnet er så lite, så jeg ville ha meldt i fra om endring av sivilstatus til NAV så raskt som mulig, og samtidig fortalt at du på grunnlag av dette nå ønsker å få overført pappas perm til deg.

Skrevet

Ja, jeg har spurt om det samme. Eller på det nav kontoret jeg var på før jeg flyttet så sa de at jeg hadde krav på hans uker. Men på det nye kontoret så visste dem ikke dette. Så når jeg ringte å spurte så sa hun at det ikke var sånn. Men så tok hun frem boka, hvor det sto at aleneforsørgere hadde krav på pappan sin perm. Så hun fikk litt sjokk da ja. Hun sa at jeg bare skulle sende inne en søknad. Men jeg gjorde det aldri, så jeg vet ikke hva som skjer videre.

Skrevet

tusen takk for svar! så det er altså et eget søknadsskjema for dette? ligger sikkert på nettsidene til nav da?

Skrevet

men poenget mitt var at det ikke er for sent å endre dette nå. Du kan egentlig søke om endring av dette så lenge pappapermen ikke har startet. Synes det er rart at NAV ikke har sagt noe om det til deg. Men hører jo at NAV har veldig ulik kunnskapskompetanse på området, avhengig av både geografi, men også hvilken saksbehandler man får innenfor samme kontor.

Skrevet

Ja, tror det er samme skjema som når du måtte søke om perm til NAV, men dette SKAL jo NAV vite og sørge for at du får riktig skjema, samt veillede deg om fremgangsmåten/utfyllingen (selv om jeg ikke blir forundret om du treffer på en saksbehandler som ikke har peiling. Ingenting forundrer meg lengre når det gjelder NAV-systemet som liksom skulle være så mye bedre enn det gamle)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...