Gå til innhold

mildt sagt IRRITERT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jordmora mi skal måle fundusmålet mitt når jeg ligger på benken presser hun tommelen som holder målebåndet så hardt på "skambeinet" mitt at jeg er helt øm etterpå! akkurat som om hun var irritert på meg eller noe,og vil at jeg skal få vondt! jeg sa det forsiktig en gang at ..."du presser litt hardt akkurat der..." men da fikk jeg bare slengt tilbake at ja,hun skulle jo måle magen min! gale dame..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig når de måler:p Både legen min og JM gjør det samme her, og ingen av de er spesielt gale eller ondskapsfulle:p

Skrevet

Ja, det der gruer jeg meg ofte til på kontroll også, for de presser skikkelig! Samme når de skal kjenne hvor høyt opp livmoren sitter, presser skikkelig øverst på magen. Er nok en grunn.

Skrevet

Min jm er snill, gjør ikke noe vondt når hun måler =)

Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe av dette hverken hos JM eller lege.

Det eneste som kan være litt ømt er når hun sjekker om hodet

er festet..

Skrevet

Har aldri gjort vondt på meg... Men jeg er bare i uke 33, kanskje det har noe å si?

Syns jo kanskje hun burde forklart seg litt mer hvis hun så at du fikk vondt da.. sagt at ja jeg må nesten trykke så hardt for å få riktig mål, i stedet for å si som hun sa.. men men... Folk er jo forskjellige..

Skrevet

He he, kjenner til det der ja... Men jeg tror ikke de gjør det for å være slemme da! Har alltid vært vondt/ubehagelig når jordmora mi har målt SF-mål, og SPESIELT når hun har kjent om hodet er festa - dritvondt!

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og hylte første gang legen skulle måle. Har ny lege, forrige svangerskap hos annen lege fikk jeg ikke vondt. Det MÅ ikke gjøre vondt, det viktige er jo bare at de måler likt hver gang. Syns derfor du kan si fra.

Skrevet

jeg syns og det gjør vondt, men verre når de sjekker om hodet er festet. Men har ikke sagt noe, for regner med de må gjøre det for å kjenne det de skal.. prøver å tenke , "jaja, skal jo tross alt føde så må vel tåle litt.."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...