Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

smokke???? ikke så hipp på at gutten min skal bruke det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke noe must!! Min ska ikke bruke det=)

Skrevet

Jeg var heller ikke for at min gutt skulle bruke smokk, men fikk angre bittert på det.....Min brukte meg som smokk, mange spesielt gutter som har enormt sugebehov. Etter tre uker måtte jeg gi opp og gå til innkjøp av smokk, og da nektet han å ta den. Det kan bli litt slitsomt og ikke minst vondt å skulle fungere som smokk selv. Prøvd alle typer og varianter:( Neste skal få smokken i munnen før puppen:p hehe, neida;)

Skrevet

hehe, når kan man stappe i en smokk da? fra dag en liksom....nei? *grønn*

Skrevet

Hehe, nei vet egentlig ikke. De sier at de skal bli vant til puppen først, men her tok det godt og vel 3 uker før det var i orden, og det var tydeligvis forsent for oss :( Hadde vært godt med litt avlastning for såre pupper:(

Skrevet

Mine har ikke begynt med smokk før de har vært ca 5 mnd gamle. Da har sugebehovet vært så stort, samtidig som at tennene har vært på anmarsj, så da har smokken vært nødvendig.

Skrevet

Det er jo noen som sier nå at smokk er bra for å styrke svelget, og at dette hjelper mot krybbedød så sånn sett har man et nytt argment for faktisk å bruke smokk. Min første prøvde jeg iherdig med alle midler til å få til å ta smokk fordi han gråt mye og hadde stooort sugebhov, men han ville aldri ha. Med han kunne det nok vært kjekt med smokk for å ha noe å roe seg med. Nr 2 gråt ikke så mye og var mer rolig og jeg prøvde litt mer halvhjerta kanskje å gi ham smokk, men han ville heller ikke ha, så det er ikke alle som vil ha faktisk. Det greie med det er jo at vi slipper gråting fordi smokken er borte og passe på at den er i munnen hele tida og vi slipper også avvenningen. Barna mine har heller ikke brukt meg som smokk eller tommel som erstatning så jeg syntes det har eg gått veldig greit uten.

Skrevet

Min skal bruke smokk, da det reduserer faren for krybbedød. Noen forskere mener med med hele 90 %..

Skrevet

Jeg hadde i grunnen bestemt meg for at eldstemann ikke skulle bruke smokk, men så fikk jeg se allerede på ultralyden at han suttet på tommelen, og det gjorde han fortsatt når han kom ut, så da var det bare å trø i ham en smokk. Pappen suttet på tommelen til han var 6 liksom.

Skrevet

jenta mi ville aldri ha smokk ho... så min pupp blei også smokken hennes. Forferdelig. Husker jeg la inn ett innlegg her som det stod: "jeg,en smokk" på. var litt fortvilet da. Så denne krabaten skal få prøve seg med smokk gitt. Denne gangen er puppen kun til mat!

Skrevet

Hahaha, det er så morro når jeg leser dette, for flesteparten av barna jeg kjenner som har brukt smokk begynte å suttepå totten, håret eller andre ting når de slutten med smokken:-)

Her skal vi nok prøve å ungå det. Begrenser språkutvikling og jeg har rett og slett ikke sansen for de som dytter i en unge smokk for å få den til å være stille. Det heter ikke passifier for ingenting på engelsk. De blir jo nærmest hypnotisert når de sitter og ni-sutter. Brukte ikke dette på forrigemann heller eda besteforeldre sto i kø for å dytte en inn.

Har egentlig ikke skjønt helt bakgrunnen for at de kan si at en smokk reduserer krybbedød med 90%?! Hvor finner man den forskningsrapporten? Eller hvor har du den info'en fra? Annet enn her inne på BiM?

Skrevet

Jaaaaaaa!! Alle må ha det!!! Neida,bare tuller:-) Men som andre gangs så må jeg bare innrømme at der er fantastisk GOD hjelp i smokken (min erfaring). Min gutt hadde et stort sugebehov så tutten blei trøsten her kan du si:-) Så jeg har kjøpt inn smokk i tilfelle:-)

Skrevet

Her har du en link til det forsknings opplegget, mye annen kjekk lesning der også.

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/5E1CBAF4675F09D9C125719C003CDB9E?OpenDocument&cat=m1_5_2_10

Jeg snakker kun av egenerfaring når jeg sier at jeg kommer til å prøve å la denne bebisen også få tilbud om tutt. Har en fra før (straks 4 år). Jeg er da, som du skjønner, FOR å tilby barnet tutten, men selvsagt ha en bevisst bruk, spesielt jo eldre barnet blir.

Vi sluttet helt med tutt på dagtid da han begynte hos dagmamma 10 mnd gammel (bortsett fra dager hvor han var syk) og sluttet helt med tutt på natt da han var 2.

Jeg kjenner jeg lar meg irritere når jeg ser 2-3åringer som sitter med tutten uansett humør og situasjon.

Skrevet

...og må legge til at min sønn ikke har hatt problemer med språk, tenner eller at han fikk andre sutte-behov da tutten forsvant. Selv om det selvsagt ikke betyr at vårt neste barn kommer til å bli likt.

Skrevet

Smokk er en fantastisk oppfinnelse. Merkelig for meg at noen av prinsipp ikke vil bruke smokk.... Her ligger nok smokken i sykehusbagen :)

Skrevet

Mine jenter ville IKKE ha smokk, prøvde alle slags smokker, måtte bare gi opp. Eldste har en kosebamse som snart går i oppløsning :), den er hennes kos.. Foreløpig minstejenta sutter på tommelen... Veldig søt med tommelen i munn mens hun tvinner håret med andre hånden, men skrekk og gru når hun blir eldre....

Ta det som det kommer du, klarer babyen seg fint uten dropp den, men tar den tommelen i stedet ville jeg nok prøvd med smokk ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...