Gå til innhold

altinn.no og minside.no er IKKE det samme!!

Anbefalte innlegg

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Du får ikke logget inn på altinn.no med passord og engangskode fra minside.no.

Prøvde å spørre om det før idag men sjekket istedet, dere var mer opptatt av rockering o.l ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er logget inn på minside nå, og der står det i menyen til venstre: " Visning av skatteoppgjør lønnstakere og pensjonister mv "

Om det er det samme som altinn vet jeg ikke, der er jeg ikke registrert, men det er vel det der alle her inne skal sjekke, er det ikke?

Skrevet

jeg bruker altinn i allefall...og der kan man velge mellom å bruke koder fra skattekort, fra sms eller få i posten bl.a....

Skrevet

Jo, jeg tror du kan sjekke det på minside.no - men leste her et sted at folk mente kodene var det samme. Var bare det ;-)

Skrevet

Øhh, ja ingen har sagt du ikke kan bruke altinn ;-) Sier bare at du ikke kan logge inn med samme passord der

Skrevet

Ah, det vet jeg ikke noe om, kodene altså :P

Men du har rett i at det ikke er det samme ja ;)

Tenkte bare å ikke forvirre alle de som sitter her og spør om det som er spurt opp igjen 1400 ganger i dag =P Slik at det er klart at man kan se det samme på begge stedene ;)

Skrevet

Hehe, at en ting kan være sååå interessant ;-D Rockering,selvangivelse og middagstråder :-D

Skrevet

ja, skjønte d :) Mente bare at man kan bruke kodene fra diverse steder på altinn :) Litt klumsete skrevet kanskje :)

Skrevet

åja! hehe! er litt sliten så trodde du forklarte meg at manfikk koder på altinn, skjønte ingenting ;-)

bruker bare minside jeg, der har jeg passord og hele greien, kjempekjekt :_D

Skrevet

Jeg veit, hehe =P

Lurer på hvor mange "Hvor mye får du igjen" innlegg det kommer i morgen.... Jeg tipper minst 14 ;)

Skrevet

Nei, det er ikke det samme, men i enkelte tilfeller bruker altinn innloggingstjenesten for minside.

Hvis du f.eks går på altinn.no og prøver å logge på med pinkode fra skattekortet, så går innloggingen via minside, men man ender opp i altinn likevel. Men hvis du velger den fra selvangivelsen, så logges du på via altinns egen innloggingstjeneste.

Altinnpåloggingen er egentlig ikke beregnet til bruk når lønnstakere og pensjonister skal levere selvangivelsen. Man skal egentlig levere via skatteetaten.no, som også går via altinn, men da gjennom en forenklet portal.

Skrevet

Ja!!1 Også kommer det misnt 5 sånne "Er det bare jeg som er drittlei skatten" og " Jeg har ikke koder og ikke fått i posten!!" - ol. Hahah, tror jeg heller går ut imorgen ;-D

Skrevet

Ja, man kan tilogmed gå til lånekassen via minside, men jeg ville bare korrigere det at det var samme kode for å logge inn der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...