Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg begynt å glede meg veldig til fødsel, er så spent på hvordan denne fødselen blir og på hvem den lille viser seg å være. Kommer sikkert til å grue meg litt også når det nærmer seg, men det er jo veldig spennende dette med fødsel :)

Har vært litt inne på 3tri og blitt litt smittet av fødespenning...

har to barn fra før og veldig fine fødsler, så jeg håper på enda en positiv opplevelse.

Flere som gleder seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ! jeg gleder meg, jeg er på besøk fra 1. tri og er glad det er litt tid igjen Er ikke helt klar for å bli 2 barnsmor ennå

Må forberede meg litt

Men fødselen gleder jeg meg til Er akkurat som deg, spent på opplevelsen og på hvem som kommer ut:)

Skrevet

Gleder meg jeg også, for har hatt to fødsler som omtrent var smertrfri og utrolig lette. Likevel, kommer nok til å få panikk når det nærmer seg. Det slår aldri feil:)

Skrevet

Dette er min første, men jeg gleder meg og veldig til fødselen!! :)

Skrevet

Så koselig å høre at folket gleder seg til fødselen:)

Gleder meg også veldig til å bli mamma igjen, veldig spent på fødselen:) men har friskt i minnet tankene som kom når vannet gikk og riene begynte med nr 2 for godt over 7 år siden.... Åh nei....hva har eg gjort? går det an å bli så j*vlig dum?? he he

Men...alt gikk jo fint, og ut kommer de samma søren og fødselen med nr 2 var en flott opplevelse, håper det blir like bra denne gangen også:)

Skrevet

Godt å høre at det er noen som gleder seg! Selv er jeg førstegangs og har fortrengt hele greia inntil videre :S Aner meg at jeg kommer til å få den "æææ-hva er det jeg har gjort!!!"-følelsen jeg også når den tid kommer. Men det blir nok fint, og man glemmer vel smertene etterpå. Hvis ikke hadde vi vel vært enebarn hele gjengen ;)

Skrevet

her har jeg dager som jeg gleder meg helt sinnsykt til fødselen, Og dager hvor jeg er så redd at jeg nesten vurderer å søke om keisersnitt:p

(ikke det at jeg hadde fårr det uansett;))

Første gangen var en lang, tøff og hard opplevelse, men alikevell ikke noe jeg ville vert foruten...

Det er en smerte jeg tar med glede, og uansett er det verdt det når lille nurket ligger på magen...

Så alt i alt tror jeg nok at jeg gleder meg!

Skrevet

Ja kansje litt rart... men er førstegangs og gleder meg veldig til å få vere med på noe av det mest fantastiske man kan oppleve i løpet av livet!!! Det blir jo selvsagt ikke smertefritt men tror nok premien veier opp for alt slitet ;o) Folk gjør det jo igjen...og igjen....og igjen.... og igjen... Lykke til jenter! Dette er noe vi bare MÅ klare!

Skrevet

Signerer på Kjerstipusen og lilleknøtt sitt innlegg jeg... ;)

Skrevet

Jeg gleder meg ENORMT til å føde (om jeg får det)

Hadde KS forrige gang grunnet seteleie og håper virkelig at jeg får være med på opplevelse selv denne gangen. Ble liksom "snytt" for fullførelsen av svangerskapet føler jeg... og denne gangen er det prøverørsbarn, og når jeg ikke fikk være med på lagingen så vil jeg svært gjerne være med på å få ut vidunderet!!!

Og selv om mange av mine venninder har hatt trasige fødsler så gleder jeg meg MYYYE til å få prøve selv!!

Skrevet

Jeg kan nesten ikke vente til fødselen!! Men synes det er greit at den er en del uker unna pga alt som skal gjøres først. Jeg sluker alt jeg finner av fødsler og gleder meg mest til å se ansiktet til min samboer når babyen kommer ut :) Vi skal ha nr.3 men det er alltid like spennende.

Skrevet

er førstegang jeg også, og har til nå fortrengt litt det der med å føde. men så har 2 venninner av meg akkurat fått barn og de sa at, ja, klart det er vondt, men det er såå verdt det:) har sett litt på jordmødrene og fødsler på tv og får helt skrekken når de fødende mammene ligger og skriker . .men, den følelsen etterpå.. jeg gråter like mye hver gang jordmødrene løfter de nyfødte nurkene opp i armene på mamman sin... Så ja, jeg gleder meg! Lette fødsler går i arv i min familie, håper jeg er like heldig! har tenkt til å føde på sånn koselig rom på Fredrikstad sykehus, uten noe unødvendige sykehusmøbler og skumle ting. Er det noe andre som har født der?

Skrevet

Jeg gleder meg ogsaa. Hadde en helt enestaaende 41 timers igangsatt vaginal setefoedsel forrige gang (26 t kur og 15 t foedsel) Sov godt innimellom, saa foeltes mer som jeg brukte en aarstid enn nesten to doegn paa aa foede. Gjoer det med glede igjen og kan jo bare denne varianten, saa ingen problem med evt setefoedsel igjen. Bittelite pent klipp og null revning. Aner ikke hvor klippet er den dag i dag, og enig med du som sier at det er spennende med ansiktet paa mannen naar barnet kommet ut, det er et sjelden oppmyket manneansikt man faar se faa ganger i livet, hehe.....saa mykt at det nesten loesner. Var oppe og dusjet lenge og godt en time etter hun var ute og oppe og ruslet samme ettermiddag. Bare godt aa si om vaginal setefoedsel, dersom man har stort nok bekken (paa innsiden altsaa, i foedselskanalene) og ikke for stort barn.

Lykke til jenter, moro aa snakke foedsel allerede, jeg har vaert inne paa 3. trim og snakket litt om vagianal setefoedsel fordi noen lurte. Kikk i smug om dere vil laere noe om det. Det er et flott alternativ til ks, dersom maal paa bekken og barn tilsier at det er ok aa ta ut hodet "feil vei". Datteren min sitt hode skled ut paa en siste rolig pressri.

Tvi tvi alle som skal foede om noen mnd. =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...