AndreVonDrei Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Når man har til smør på brødskiva og litt attått, sa oldemora mi alltid :-)
vimsan Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Normallønn i Norge er 300' i året, så over det er vel greit betalt....:-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Hmm... ca 300' er jo relativt ok, 350' begynner å kunne kalles "å tjene bra" syns jeg. Tjener du over det kan du hvertfall ikke klage..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 vet ikke i kr og øre, men jeg syns at når inntekt overgår utgifter, og man faktisk sitter igjen med litt etter at man har unnet seg litt ekstra, da tjener man bra
ak81 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Man tjener vel bra når staten krever toppskatt, dvs rundt en 370.000 avhengig av hvilken skatteklasse man tilhører.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Er man for eksempel førskolelærer og tjener 370000 tjener man bra. Men er man ingeniør i nordsjøen og tjener 370000 tjener man dårlig.
ak81 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Jeg tror ikke så mange førskolelærere tjener 370.000 i året, og heller ikke at en ingeniør på Nordsjøen tjener 370.000. Dette hører i så fall til unntakene....
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 ak81 Var vel kanskje poenget hennes og da!!!!
ak81 Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Mulig det, men jeg syns det var et dårlig eksempel siden det er ganske usannsynlige tall. Ut fra prisnivåer osv, er 370.000 en god årslønn man klarer seg bra på. Det er en helt annen diskusjon hva de ulike yrkesgrupper bør tjene!
simba>>>3gutter Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Som en skrev her nok til smør på brødskiva og litt attåt. Nå man får betalt alle regningene og mat og har igjen til å kunne kose seg og spare litt så har man god råd. Hvor mye det er i rene penger kommer ann på hvilke behov og utgifter man har.
Miss Misantrop Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 600 000 er for meg god lønn, 900 000 veldig god lønn.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 Når man spiser det man føler for og kan gå ut på kafe en gang innimellom uten at en sliter med regningene etterpå... God råd er betalte regninger og god middag hver dag...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Forbruk forfølger jo lønn da. jeg tjener sikkert i følge noen dritfett, men har det ikke så alt for romslig økonomisk fordi. Det henger sammen med et lån på 6 mill...
LinnisR83 Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 i kroner og øre, syntes jeg 500.000 eller mer er å tjene bra...
Bare™ Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Ja, hva er bra? Bra nok for deg- eller bra nok for meg? Noe moren min kan skryte stolt av til sine venninner- som et tegn på at jeg er vellykket? Eller noe venninnene mine ser som et resultat i at jeg er tilfreds med livets små og store underfundigheter? Har man greit med penger så tror jeg man blir roligere inni seg- må være slitsomt å vri på hver krone i håp om at den varer lengre av den grunn.. Må være trist for barna våre og vokse opp for tilstadighet å høre at "det har vi ikke råd til" eller "vent til mamma/ pappa får lønn"... Samtidig vil jeg ikke si det er et godt eksempel av de foreldrene som bruker penger for å erstatte tapt tid med barna sine. Det å tjene penger, og defineres som bra- spørs hvem du spør og hvem som bryr seg. Det som er bra for meg er slettes ikke sikkert bra for deg! Vi har nok god økonomi, for vi har jo sikkerhet i form av fast eiendom. Samtidig så er jo ikke det penger vi har, siden vi ønsker å bo her og ikke selge om du skjønner.. Jeg er selvstendig og mannen jobber i privat sektor, underbetalt- men tjener greie penger. Siden jeg er selvstendig skriver jeg av en hel masse- men sjekker du ligningnen min av ren nysgjerrighet vil du tro jeg ber foreldrene mine om hjelp... Så det å tjene bra, må vel være å slippe å være redd for hva morgendagen måtte bringe i postkassa av regninger? OM man da må velge mellom brød og melk?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 når man klarer seg bra økonomisk, får betalt alle regninger, mat og lån synes jeg;) synes ikke man trenger en skikkelig fet sum pr. mnd. for å tjene bra. så lenge man alltid klarer seg (=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå