Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Eller eier dere hus`leilighet alle sammen? Hva betaler dere som leier? og hvor stort er det ? Vi leier 140 kvm og betaler 8000 pr mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei Vi leier en tomannsbolig med egen hage og garage midt i den byen vi bor i. Har ca 150 kvm og betaler 6500, har vært skikkelig heldig. Vi er rett og slett ikke interessert i å kjøpe hus, eller hus er vi interessert i men vi vil ikke sitte med 3 millioner i gjeld. Da er det mye bedre å bo billig, og ha penger tilovers og tid til å gjøre ting ilag med ungene. Skal vi kjøpe hus må mannen jobbe overtid jenvlig, og ikke ha tid og overskudd til familien. Vi setter barnas tid veldig høyt, de blir tids nok så stor at de ikke ønsker å tilbringe så mye tid ilag med foreldrene og familien.
lip smacker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Så enig med deg anonym 23.37 som det går ann å bli!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Vi eier hus og leilighet så vi leier ut. Leiligheten er 55 kvm og den får vi 13000 for pluss strøm, internett osv. I huset leier vi ut hybel til 5500.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Vi leier et hus på ca 120 kvm og betaler 4000 i mnd:) Med stoooor hage!
HøstBaby <3 Elias Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg leier en sokkelleilighet på ca 55-60 kvm og betaler 4000 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Kjøpte meg akkurat inn i villaen til samboer. Må bare gi en kommentar til hun under her som heller vil leie enn å eie for å spare penger: Jeg kjøpte min første leilighet sammen med ex-sambo for 5 år siden for 800.000,-. (og da lå renten på 7,95 % og jeg kjente ca 200.000,- i året) Etter å ha pusset opp ble det slutt med sambo og jeg kjøpte han ut, bodde der halvannet år og så solgte jeg for litt over 1,1 mill. Med den egenkapitalen jeg hadde da så klarte jeg å kjøpe mitt første rekkehus for 1,4 mill, som jeg igjen solgte etter ca halvannet år for ca 1,65 mill. Hadde jeg aldri kjøpt den første leiligheten (og heller leid bolig for å "spare" penger) så hadde jeg nå aldri klart å kjøpe meg inn med 1,7 mill i samboers villa samtidig som jeg har satt av 300.000,- på høyrentekonto til kjøp av bil og oppussing av bad. Så den som sier de leier bolig for å spare penger kan like gjerne stoppe klokken for å spare tid... Så lenge man har tenkt å bo i boligen i minst 2 år så lønner det seg stort sett alltid å kjøpe!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Til HI: 8.000,- pr mnd forsvarer rentekostnaden (etter skattefradrag) til et lån på nesten 2 mill. Om man betaler 8.000,- i mnd. i leie i 2 år, og man tar utgangspunkt i prisstigningen som har vært de siste 2 årene, så har man gått glipp av mange hundretusener i verdiøkning! Om man velger å betale avdrag i tillegg så er jo det bare sparing til egen lomme.
anette&tutta mari :) Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Vi kjøpte rekkehus i Vestby før jul og vi angrer ikke et sekund. Vi betaler over dobbelt så mye i måneden nå som vi gjorde når vi leide, men med eget hus kan man gjøre som man vil. Vi har egen stor hage, egen garasje - som vi kan gjøre akkurat som vi vil med! Når vi leide kunne vi nesten ikke henge opp en spiker uten å spørre. Vi lånte 1,9 millioner og fikk rekkehus over to plan på 105m2. Det koster oss 13.000 i mnd, men med to fulle lønninger så går det helt fint det. Det er noe med friheten ved å eie selv. Dessuten går noen av pengene til deg selv. Om 25 år så EIER vi et hus uten noe gjeld.. Hadde vi leid så hadde vi ikke hatt noenting, mens utleier kunne casha inn flere millioner. Et enkelt regnestykke. Du leier en leilighet for 8000kr i mnd. Det blir 96000kr i året. På 25 år blir dette 2,4 millioner kroner . . . Er nok ikke så dumt å eie likevel nei Men det med at man må jobbe overtid og ikke har tid eller overskudd til familien, det synes jeg var tull! Kanskje hvis man skal låne 3 millioner. . men hvem har vel råd til det i utgangspunktet?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Vi leier, og det tror jeg vi kommer til å fortsette å gjøre til vi er ferdig med utdanning, før vi kjøper oss noe egent.. er ikke sikker på om vi flytter på oss under utdannelsen, og da er det greit og bare si opp leiligheten synes vi.. så kjøper vi når vi skal bosette oss fast..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Vi leier enebolig med hage og garasje i landlige omgivelser. Betaler veldig lite i leie, da vi kjenner utleier. veldig greit
*Willow* Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Vi leier en 40kvm koselig loftsleilighet i et lite gammel hus midt i Trondheim sentrum for 4400kr. En meget god deal her i byen, så vi er fornøyde. Kort vei til alt:) Snart flytter vi ned en etage for å få noen kvm ekstra. Så lenge vi bor her i byen kommer vi til å leie siden vi har hatt slik flaks å funnet en meget billig leilighet. Vi skal flytte langt uttpå landet om et års tid, da tar vi oss råd til å kjøpe hus, siden det er overkommelige priser i grisgrendte strøk.
Berta_78 Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Husk at fast eiendom bestandig er en sikkerhet - særlig for barna! Dumt å kaste penger etter andre i årevis bare for at DERES barn skal arve i stedet ;-) Så på noe tidspunkt burde man nok begynne å passe på at innbetalingene kommer en selv til gode. Men mens man studerer eller har dårlig råd en periode, er det jo godt å holde kostnadene nede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå