2b&spira Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 vante en en liten gutt 9 juni og føler at jeg ikke finner noen klærtil han. er så redd mye av det skal bli for varmt for han. førstemann kom i desember så gikk liksom greit og hanlde men føler meg usikker? når syntes dere jeg skal pakke sykehusbaggen? sambo mener vi ikke har det travelt med og handl inn vogn og vippestol og klær dette som mangler,men føler at jeg ikke blir ferdig får ikke slappet av... når er det vanelig og være ferdig?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Kjøp både varme og "tynne" klær. Ihvertfall begge typer luer. Selv om det er på sommeren kan det være kaldt for en liten kar. Vrient, det med klær for nyfødte på sommeren, ja. Jeg tenker likedan som deg, bli ferdig med innkjøp, gjerne med en gang! Menn er ofte mer avslappa sånn sett.
dronningen Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 jeg er selv handlegal! Tror liksom jeg MÅ ha alt med en gang...enda jeg har en datter på 6 år og var ikke slik forrige svangerskap. Da var jeg 20 år og bekymret meg ikke i det heke tatt. Men nå er alt snart klart...sambo mener jeg "bygger rede"! Mangler kun stellebord, vippestol og bæresele ellers er ALT egentlig klart....og jeg er kun 29 uker på vei! Ja det skal jo legges til at jeg har eksamen i Mai på videreutdanningen og vi flytter inn i nytt hus 21 Mai så det kan nok ha noe å si i forhold til at jeg forsøker å oppnå kontroll så tidlig som mulig...men føler meg litt hysterisk da....har hengt opp liste over hva som bør være med i sykehus bagen...sist pakket jeg etter vannet var gått. De sier ingen svangerskap er like da..... Tenk på det man trenger med en gang....det er jo ikke vippestol, bæresele ol..det kan man handle inn etterhvert...men ammeinnlegg, lypsyl, ammetopp,brystpumpe og purelan brystkrem er for meg et must å ha med til sykehuset! Lykke til!
2b&spira Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 men hvilken strl i lue? føler meg som jeg gjorde første gangen usikker på alt,hehe.. vil jo gjerne ha alt kalrt for det kan jo skje før tiden man vet aldri.... var 21 da førstemann kom og blir 23nå rett etter nr 2 kommer til verden så blir to tette men det skal vel gå bra det også..
dronningen Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Har kjøpt flere luer. To i str. 35 og to i str. 37. 35 er nyfødt, men de er ikke alt er etter boka.....vet jo ikke hvor stor baby man får:)
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Mange venter til etter babyen har kommet før de kjøper seng, vogn, stol osv. De reserverer nok det meste slik at de kan hente det kjapt etter at barnet er kommet, bare så de får det de ønsker.. Jeg handla det meste rett før, i løpet av siste mnd eller så.. Bilsetet hentet vi uka før. Når det gjelder klær kommer det jo an på åssen sommeren blir. Jeg har en gutt født i slutten av mai. Brukte joggedresser og gode bodyer til han. Strikkesett i merinoull er også godt å bruke. På de varme dagene brukte han korterma body og teppe. Lue brukte vi også. Du kan jo vente med å kjøpe det til du vet hvor stor han er rundt hodet... Vil tro den minste str passer de første ukene... Husk at de nyfødte ikke produserer noe særlig varme selv. Så pass på at han er varm nok. Kjenn i nakken.. Dere har det ikke travelt, men jeg forstår deg.. Moro å handle. Husk at dere sikkert får masse klær i barselgave... Lykke til med handling og fødsel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå