Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jenta mi hylskriker dersom noen andre enn jeg prøver å legge henne/roe henne. Var min søster som var her i dag, for å teste ut hvordan det funker med barnevakt (mens vi var hjemme), men mamman måtte inn i bildet og roe til slutt. I går skulle pappan legge, men også da måtte jeg trå til. Jeg har ikke vært mye borte fra henne, men syns det er på tide at jeg får treffe andre folk i blant nå. Så vil gjerne at mannen min eller min søster skal kunne legge henne. Min søster ville gjerne "klare det" og ville nok helst at jeg ikke skulle blande meg inn. Men selv er jeg usikker. Hun må jo lære å bli lagt av andre (i hvertfall av pappan!), men er hun så liten at jeg skal komme når hun skriker som verst? 4 mnd altså.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Du sier det jo i grunn selv: Ikke bland deg inn. Reis bort! Lag dere en god kveldsrutine som barnevakten også kan følge - så går det seg helt sikkert til. Hun dør ikke av å skrike litt, og det er jo en person sammen med henne som er veldig glad i henne og trøster og passer på. Det som jeg syns skurrer mer, er at det høres ut som mannen din ikke har fått legge henne ennå. Da er det på tide! Legg henne annenhver kveld, er mitt tips. Lykke til!
bruse Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 joda mannen min har lagt henne ofte. Var ikke noe problem før. Men siste uka har hun blitt veldig vanskelig å legge og skriker veldig (muligens tenner eller overtrøtt), og da roer hun seg fortere hos meg. Denne tanta ser hun ca en gang i uka, og jeg tror ikke babyen min anser henne som en hun kjenner. Derfor jeg lurer på om det er dårlig gjort ovenfor en 4mnd gammal baby å overlate henne til en "ukjent" når hun tydligvis ønsker trøst av mamman.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Det er ikke dårlig gjort å overlate henne til tante som hun ser en gang i uka. Ikke etter mine begrep iallfall. Så får du koblet av en kveld også! Og, de har gjerne en periode med separasjonsangst rundt 4 og 8 mnd, sa helsesøster til meg. Det stemte veldig godt her iallfall. Og gikk over.
bruse Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Ikke selv om det fører til at hun hylskriker til hun sovner av utmattelse etter 1-2 timer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå