Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg tror jeg skal dra å få tatt en toxoplasmosetest, jordmor anbefalte dette. (er veldig mye borti katt) Men - hvis testen er positiv, kan legen da se om man er tidligere smittet, altså immun, eller om det er en pågående infeksjon?
Deidei Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg tok toxo-test ved første svangerskapskontroll i uke 8, og skal ta den igjen i uke 36.. Har selv 3 katter... Er det ikke vanlig praksis at de tar testen uti svangerskapet?
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg har tatt testen i begge mine svangerskap på første kontrollen. Begge gangene har jeg fått beskjed om at jeg ikke er smittet/imun, og at jeg derfor må passe på i forhold til katt/jord, at grønnsaker er godt vasket og at kjøtt er skikkelig stekt. Har ikke tatt noe test senere i svangerskapet.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg vet ikke jeg, men legen min sa at det ikke var nødvendig. Grønn som jeg er sa jeg ok. Men skal ringe dem i morgen og få tatt en.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Legen jeg hadde i første svangerskap lurte på om jeg syntes det var nødvendig å ta testen, og jeg sa ja, så da tok han den. Legen jeg har denne gangen sa at hun likte best at alle tok den, for sikkerhetsskyld. Spesielt de som har katt.
murmel1 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Ja, du får svar på om du har hatt det eller om du har det gjennom blodprøven.
fia08 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg tok den i uke 12 eller 14. Svaret var at jeg hadde hatt det før og derfor er beskyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå