Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det kan være noen sammenheng her.

Får man en vondere fødsel dersom man er typen til å ha vonde mensensmerter? Og motsatt?

Noen som har erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om noen sammenheng.

Jeg har aldri vært plaget med menssmerter (bortsett fra en kort periode med kobberspiral....fy f---), og hadde en helt fin fødsel.

Skrevet

Vet ikke om det er noen sammenheng jeg da men selv så har jeg skjelden noe særlig med mensensmerter og jeg må vel si at jeg har hatt to veldig greie fødsler selv om jeg hadde rier i over to døgn med førstemann. Har ikke trengt noe smertelindring og har heller ikke revnet noe nevneverdig.

Skrevet

Hei.. Dette har jeg aldri hørt.. Men kanskje er du mer herda dersom du er vant med sterke smerter.. Aner ikke... Aldri et tema hos jordmor.. Jeg har i alle fall kjempesmerter ved mens men har hatt to styrtfødsler, vondt ja, men klarte meg uten smertestillende.. Nå skal det sies at jeg rakk jo ikke heller da.. Men helt greie smerter.. Hjelper faktisk å puste rolig (!?) og tenke positive tanker.. Rien som er ferdig kommer ikke tilbake.. Ett skritt nærmere baby..

Lykke til... Misunner alle her inne som snart skal føde.. Håper jeg kommer hit om en 9mnds tid....

Skrevet

Har tidligere hatt så mye menssmerter att jeg har måttet være borte fra skole/jobb, kastet opp og diverse andre ubehageligheter.

Fødde på ABC (uten medi.) for fire år siden, min første tanke etter fødseln var att; dette gjør jeg lett igjen!

Må innrømme att den tanken har mistet litt kraft nå som termin nermer sig..;) Skall føde på ABC igjen, om ca en mån.

Så for min del så var det nok ingen, negativ, samenheng mellom mensvondt og fødselsmerter.

Skrevet

Jeg har hørt (lest?) det motsatte. At kvinner som har mye menssmerter takler fødselen bedre fordi de er vant til den typen smerte. Høres ganske logisk ut synes jeg. Menssmerter (og sikkert også smerter under fødsel) er jo noe helt eget, kan ikke forklares til menn og ikke sammenligens med andre typer smerter.

Skrevet

håper jeg virkelig ille. jeg blir så sjuk at første gangen jeg hadde mensen sendte de meg på sykehuset... så hvis man får vond fødsel om man har vond mensen, så flagger jeg ut. donerer alle mine vitale graviditets-kroppsdeler til sambo, så kan han gå gjennom dette.. hehe...

men men, fødsel er jo vondt uansett da :0)

Skrevet

"håper jeg virkelig IKKE" skulle det stå

Skrevet

Hos meg har det vært motsatt. Jeg har alltid vært masse plaget med menssmerter, såpass myue at jeg ofte ikke fungerer 1 - 2 dager i mnd på det verste. Og har også hatt mye "menssmerter" og vonde kynnere gjennom svangerskapet. Men jeg har hatt to greie fødsler som jeg fint har kommet meg gjennom uten smertestillende, så det trenger ikke ha noen sammenheng (heldigvis!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...