Gå til innhold

Tilleggsutdannelse til bachelor i økonomi og administrasjon...

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Hvor kan man ta tilleggsutdannelse på nett, og hva er lurest å velge?

skal ta en bachelor i økonomi og administrasjon (fordypning i bedriftsutvikling). Ønsker å ta tilleggsutdannelse på deltid mens jeg studerer, ca 60 studiepoeng fordelt på 3 år, tenkte jeg meg. Tenkte å ta noe innen markedsføring og ledelse kanskje? Ønsker å jobbe mer med den administrative delen, og mindre med selve regnskapsføringen osv... Men det er jo helt umulig å finne ut hvilke fag jeg kan ta, der jeg får utdannelse som jeg ikke får på bachelorgraden. Sendte en mail til nki og spurte, og fikk noen forslag. Men ser at flere av disse kursene/studiene er ting man kan ta for å kompensere for høyskoleutdanningen (f.eks bedriftsøkonom)

Tenker senere å ta mastergrad (siviløkonom) på deltid, men vet ikke om det er mye vits i da... Ønsker jo å jobbe innen ledelse da, men er usikker på hvor mye utdannelse jeg trenger da...

Noen som har noen gode råd, erfaringer e.l.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt...

Skrevet

Om du skal ta en master senere uansett vil jeg neste råde deg til å konsentrere deg om den ordinære bachelor`n nå. De fleste fag du kan ta over nett tilbys også på høyskolen og da kan du heller velge den retningen du ønsker eller ta et ekstra fag nå og da ved en annen avd eller lignende.

Skrevet

Ok, så det er ikke noe poeng i å ta tilleggsutdannelse da? Hm, er ikke sikker på om jeg skal ta master skjønner du og hvis jeg gjør det blir det nok om noen år, når ungene har blitt større...

Vil gjerne stille litt bedre enn de andre kandidatene når jeg skal søke jobb, men det er vanskelig å skulle studere i 5 år i strekk når du har en liten, og gjerne vil ha mindre enn 10 år mellom ungene...=P hehe=) tenkte derfor å ta ekstrastudier på deltid istedenfor, mens jeg studerer=)

Skrevet

Men skal du ikke gå ved en høyskole? Jeg har bachelor i økonomi og ledelse, men meldte meg opp i noen fag da jeg tenkte ta revisor i tillegg. Var noen ekstrafag en måtte ha da. Da er det jo gratis og en kan følge med på det en ønsker og ha mulighet til. Ellers vil jeg like godt anbefale deg å være aktiv ang ting som skjer utenfor de ordinære samlingene. Nesten lke godt som karakterer er bekjentskap idag så viktig bli kjent med både medstudenter og andre en får mulighet å stifte bekjentskap med.

Skrevet

Tja, årsstudium i juss eller psykologi kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...