Gå til innhold

Bombesikker prevensjon! Ikke p/mini/etc-pille/plaster?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært en krisesituasjon for oss hvis vi ble gravid igjen!!!

Vi er studenter begge to.Priviligerte nok til å kunne begynne på bygge prosessen. Men de neste 3-5 årene vet vi blir økonomisk tøffe og ikke minst bor vi på 80 lite gjennomtenkte og upraktisk kvm.

Begge er i avsluttende fase på utdanning og vi har en 11 måneder gammel gutt, uten bhg plass selvfølgelig.

Det er også et argument at det er tøfft å få første barn i ung alder, og kanskje vi ikke var helt klar for det selv om graviditeten var planlagt.

Men altså, det som er problemet er at jeg var hos legen her om dagen og han avviste blankt alle andre prevensjonsmidler enn den p-pillen jeg gikk på før vi fikk barn. Jeg har et barn som er mye syk, tidsklemma,mann som jobber mye og går full tid på universitetet bla bla bla. Med andre ord p-pillen den glemmer jeg.

Hva kan dere andre anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-ring!! :) Så skriver du bare slik huskelapp på mobilen når den skal ut, og når ny skal inn.

Skrevet

Har dere planer om flere barn? Sterlisering er jo en sikker måte å beskytte seg på da.......... Sambo har gjort det. Vi er ferdig med produksjonen, da :-)

Skrevet

Det er bare en prevensjon som er 100% sikker, og det er å ikke ha sex!

Har en venninne som er gravid på pillen (takket være antibiotikakur...) en annen som ble gravid med spiral...det vil jo alltid være en sjanse der.

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg snakker om,men min 35 år gamle søster sa at det var gammeldags og at det brukte hun i "gamle dager"!!!??? Finnes det da mer oppdaterte versjoner??

Men sånn i armen? Noen som har erfaring der? Er det synlig?

Hvordan får man f.eks kobber spiral? Hva koster det?

Skrevet

Gikk litt fort der ja:) Hadde kobber-spiral før vi ble gravide, hadde den inne i 4 år og ble gravid under 1 mnd etter at spiralen var tatt ut (ikke planlagt). Det var vondt å få satt den inn, men mens den var inne var den ikke i tankene mine i det hele tatt. Siden jeg ikke hadde født før så var det litt trangt og den falt litt ut og lagde infeksjon i livmora mi, derfor jeg måtte ta den ut etter 4 år og ikke 5 som er vanlig:) Når man har født er det visstnok ikke så vanlig at den faller ut.

Nå bruker jeg mini-pille og har huskelapp med alarm på tlf hver kveld 20.00, uten den ville jeg ikke husket å ta pilla en eneste gang..og så har jeg alltid pilla i veska mi i tillfelle jeg ikke er hjemme når det er på tide å ta pilla..må jo selvsagt ha veska med ut da:)

Skrevet

mannen min hadde heller dødd enn å sterilisert seg sier han. Skjønner ikke hvorfor han bare ikke kunne gjort det!!! Vi har diskutert det da kameraten hans skal, men han sier at han er da en mann og det har han tenkt til å fortsette med!!!! Enkelt og greit....tulling:)

Skrevet

P-ring...Googlet det og ser at den må settes inn på ny etter tre uker på og en uke av. Hvordan settes den inn igjen? Leste i en undersøkelse gjort på 2300 personer var 85% fornøyd, men på den andre siden var det bare 85% som brukte den riktig. Er det vanskelig/vondt etc å få den på plass? Siden 15% tydeligvis misforstod ett eller annet.....

Skrevet

å IKKE ha sex, jeg har blitt gravid med p-plaster og med kondom, kondomet sprakk ikke, det må ha vært en svakhet i gummien sik at sæden har kommet igjennom gummien. INGEN prev er bombesikker, det står det jo på pakkene og det sies det før man benytter seg av det. Sterilisering og ikke ha sex er sikkert.

Skrevet

Ser flere har hengt seg opp i at jeg skrev bombesikker prevensjon. Kanskje jeg ordla meg litt "voldsomt". Jeg nøyer meg med 99 % som mangen prevensjoner har...

Har lest en del på prevansjon.net og kommet frem til at p-ring ikke høres dumt ut. Men, går jeg da bare til legen og ber om resept på det? Er det noe blodpropp forbundet med det? fant ikke noe info om det på nettet...liker hvertfall ikke dette nye om jasmin p-pillen som jeg bruker for øyeblikket....

Skrevet

Hva med P-sprøyte (taes hver 3. mnd til lege - bør være greit å legge inn i kalenderen)?

Elller p-stav (settes inn via lokalbedøvelse i f. eks armen, virker i 3-5 år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...