Gjest Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Samboer startet ny jobb i dag og bedriften nekter bruk av piercing. Vet man ikke får bruke smykker,ringer og piercing i helsesektor osv men han jobber på en plass slik som elkjøp og lignende. Han sliter så veldig med og få inn piercingen igjen og begynner og blø osv. Dem nekter det pga anstendighet og hvordan man skal se ut osv alltså ikke pga hygiene :-/ Kan han nekte og ha på plaster på piercingen?
Gjest irismor Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hvis de har det i sitt "reglemang" så er det vel dumt å nekte. Men han kan jo spørre om det er greit om han har plaster over piercingen. Kan jo hende de vil tillate det.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Ja, det kan de. Jobbet selv et slikt sted, der de ikke godtok NOEN piercinger. Dette var da altså i mine yngre år og jeg hadde ingen synlige og jobben hadde da hvertfall ikke noe med mine godt skjulte! "Beklager, du får bare ta ut ringen i brystvorta, det kan jo hende at noen av kundene har røntgensyn og ser rett gjennom genseren og bh'en din ogfinner det støtende." Høhø... særlig...
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Så irriterende:O Den dagen jeg godtar å må ta ut piercingene mine pga en jobb skjer ikke, det blir som å legge igjen min egen identitet hjemme...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Da jeg jobbet i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, fikk jeg ikke lov å ha i den i overleppa... Kun de usynlige som var lov... Bla i munnen, ørene og jeg tror den i nesa var lov, men husker ikke helt...
Libido- Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Ja mange arb.plasser nekter det. Sambo måtte ta ut sin i øyenbrynet da han begynte som vekter.
~sjiraff~ Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg vil tro at lovmessig kan de ikke nekte det så lenge det ikke er hygieniske eller sikkerhetsmessige årsaker.
ALIICE Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Skjønner godt at de har denne regelen! Synlige piercinger sender ut sterke signaler, og det er selvfølgelig ikke ønskelig i visse jobbsituasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå