Gå til innhold

Spørsmål i forbindelse med at magen 'popper'.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det later til at de fleste får ordentlig gravidemage rundt uke 15-16. Hva skjer når den kommer ut? Skjer det over natta, eller gradvis?

Jeg har hatt så vondt i magen de siste par dagene, og er 14+2 i dag. Foreløpig har jeg ikke hatt mer enn en real bulk nederst, så jeg lurer litt på om det kanskje er maven som kommer for alvor. Gjør det vondt i magesekken nå dette skjer?

Hvordan var det for deg? Jeg setter stor pris på mange beskrivelser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte aldri at magen poppet ut, men i uke 16 var første gangen det kunne likne på en gravid mage. Den var liksom litt rundere på kvelden. Ellers følte jeg ikke at magen så gravid ut før uke 20 og da kom den snikende.. ;)

Skrevet

Tusen takk for svar, Bubbs!

Er det noen flere som husker hvordan det var da maven poppet ut?

Skrevet

Min *poppet* ut nesten over natten!! (Er annengangs gravid) Jeg hadde ingen smerter på forhånd, men vet at mange kan få stikninger/smerter ettersom livmoren vokser. Jeg kjenner livmoren godt fra skambenet og opp til navlen, spesielt om kvelden og morgenen når jeg ligger i sengen. Har også begynt å kjenne små bevegelser den siste uken, kjempekos! Gleder meg til fortsettelsen:o)

Lykke til videre=)

Skrevet

He he. Jeg skulle akkurat til å spørre deg hvor langt du er på vei. Jeg har kjent slike smerter i forbindelse med at livmora utvider seg tidligere, men nå har jeg litt vondt i magesekken.

Kan du beskrive hvordan de første bevegelsene kjentes ut? Jeg har mistet før, og gleder meg veldig til å kjenne bevegelser der inne.

Takk for et kjempehyggelig svar, forresten! :-)

Skrevet

Tror den kommer gradvis ut og ikke sånn over natta nei.

Skrevet

Min kom snikende rundt uke 20. Og plutselig skjøt den litt fart, så nå i uke 24 er den veldig tydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...