Honningmelon Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hvordan fungerer det syns dere? Og hvor mange barn er det? Mine skal til høsten begynne i en splitter ny barnehage hvor det på det meste kommer til å være 70 barn, og det syns jeg er myyye, for der eldste går nå er det kun 20 barn. Ser liksom for meg DET kaoset med hylende barn over alt :-p Hvordan fungerer det hos dere?
☆Monkey Business☆ Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Er den ikke delt opp i flere avdelinger da? I datteren min sin barnehage går det ca 115 barn fordelt på 5 avdelinger og det er ca 34 barn på hver av storbarnsavd. Ikke alle har full plass, så det er sjelden så mange barn der samtidig. Det fungerer kjempefint synes jeg, alle avd. er jo ikke ute til samme tid heller, så det går helt fint.
lille-snupp Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Min datter går i en barnehage på 75-80 barn, fordelt på 4 avdelinger som alle er 0-6 år. Jeg må si som deg at jeg var veldig skeptisk da hun skulle begynne, men den skepsisen er virkelig blåst til side nå! Hun har gått der 6 mnd nå og stortrives. Avdelingene er adskildte og deler kun kjøkken. Ungene er kun på sin egen avdeling og flyr ikke overalt, bortsett fra på torsdager når det er klubbdag. Da samles alle 1 åringene, 2 åringene, 3 åringene osv i hver sin klubb, slik at barna blir kjent med alle ungene på sin egen alder i bhg, og driver med aktivteter særlig tilpasset sitt utviklingsnivå. Siden avdelingene er såpass ryddig oppdelt, (med hver sin garderobe, bad, lekerom, yttergang etc) og det er et stoooort uteområde så synes jeg ikke det er noe kaos eller leven, og jeg kunne ikke valgt en bedre barnehage for min datter! )
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Aaaaner ikke hvor mange ban det er i veslas barnehage, men det er iallefall 6 avdelinger. De som er nært hverandre i alder samarbeider gjerne om ting og har utetid samtidig etc. Fungerer veldig bra, det er delt opp i forskjellige bygg også slik at de små har hele overetasjen i et hus for seg selv, mellomavdeling 2-4 har i underetasjen og de tre andre avdelingene er i et annet hus. Superfornøyd med barnehagen!
Monajenten Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Datteren min går i en barnehage med 80 barn, og det er helt supert! Det er sånn at jeg føler det blir helt feil å plassere henne i en barnehage med bare 20 barn om hun skulle ha byttet;-) Er ikke kaos i det hele tatt. De er inndelt i tre team og det fungerer utrolig godt.
Honningmelon Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Jo, det kommer til å være to avdelinger fra 0-6 år. Og innimellom dette igjen, kommer de ofte til å dele de opp i flere grupper, ut fra interesser osv. Hver avdeling har egen garderobe, eget kjøkken, lekerom osv. Men, de kommer også til å være samlet begge avdelingene... Det må da bli kaos? :-) Men, hele opplegget virker veldig positivt altså. Er bare det at jeg syns det er stor overgang fra 20 til 70 unger.
~sjiraff~ Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Hos oss er det 4 avdelinger og i underkant av 70 barn. Synes ikke det er en spesielt stor barnehage og ikke noe kaos eller hylende unger overalt ) Det går nok kjempebra! Synes det er positivt med store bhg, flere barn å bli kjent med å leke med, flere voksne å dele på ved sykdom osv.
Honningmelon Skrevet 2. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2008 Ja, jeg er veldig positivt innstilt jeg altså :-) Virker bare som litt mange unger. Hvor mange ansatte er det i barnehagen deres, sjiraff?
Morcheeba Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Vi er 50 barn i 4 avdelinger og det fungerer veldig fint, bare 9 barn i hver 0-3 avdeling, så der er det litt mindre forhold...
bente69;) Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 I snuppa sin bhg er det ca 100 barn, 5 avd, stort fint uteområde. Alle avd har engen grovgarderobe, toalett, vanlig garderobe, bad, og et stort og et lite rom. Ferdig for omtrent akkurat 1 år siden:) I snuppas bhg spiser 2 stor avd og en liten avd frokost sammen på kjøkkenet. De to andre små avd spiser frokost på sine avd. Små barnsavd er ofte ute rett etter frokost alene, da har de store ungene inne aktivitet. Etter lunch er de store avd ute, de små kommer ut etter de har sovet dupp. Nå har ikke jeg hatt barn i noen andre bhg enn denne å jeg er kjempe fornøyd. Var litt kaotisk til frokost når alle var der, men etter at to småbarnsavd begynte å spise på avd er det myyye bedre. Det oppleves ikke som det er 100 barn i barnehagen. På snuppa sin avd er det plass til 25 stk 100% plasser.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Snuppa vår går i en barnehage med ca 280 barn tror jeg det var. Det er totalt 14 avdelinger fordelt på 2 bygg. Hvert bygg har et felles rom hvor barna treffes morgen og ettermiddag, og ved spesielle anledninger. Avdelingen kan være for seg selv, eller menge seg med de større barne ute også. Synes det fungerer helt fint. Snuppa stortrives:-)
Honningmelon Skrevet 2. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. april 2008 Godt å høre at det er mye positivt da :-) Bente69: Var barnehagen helt ny da barna/barnet ditt begynte der?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Tror det er rundt 90 barn i barnehagen jeg,, fungerer helt perfekt og jeg er kjempe glad for at snuppa får gå i en så stor og velfungerende barnehage Det er to småbarnsavdelinger, (hvor mange store er jeg ikke sikker på). De ha samling hver dag i et stort felles rom, hvor de synger og koser seg, så er de ute på forskjellige tider av dagen. Det at barnehagen er så stor er bare positivt synes jeg, de har kjempe store utearealer rundt barnehagen, grillhytte en liten skogstur fra barnehagen, og i referatet etter forrige møte står det at de nå er interessert i å kjøpe en ganske stor tomt med en hytte på. Tror kanskje ikke dette hadde vært like aktuelt om barnehagen var liten.. Synes også det er veldig rørene å se hvor godt barna tar vare på hverandre. Utover dagen når mange av barna har blitt hentet samles de som er igjen fra alle avdelinger på fellesrommet, og det er mange ganger jeg har kommet for å hente tuppa hvor et eller flere av de store barna har koset og lekt med henne så de blir kjent med hverandre og leker sammen selvom det er mange barn å forholde seg til også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå