Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Det har jeg ogå merket meg! Jeg hører egentlig til på 2.trimester ennå, men er av og til innom her og leser litt - og merker det samme som janiba!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Så koselig å høre:)Er det dårlig stemning andre steder?
Nætte;mortil2 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 ja er utrolig enig her!! De som ødela utrolig mye inne på 2 tri er ikke så aktive her inne, og HÅPER det fortsetter!!!!
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Synes det var verst på 1 trim i grunnen, der var det mye sur stemning og ufattelig mange spørsmål i retning "jeg er en dag for sen med mensen, er jeg gravid? Jeg er så følsom i dag er jeg gravid? Hadde sex i går og hadde eggløsning kan jeg teste positivt nå?"
snart mor til 3 Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 tror det kan ha noe med at det både er mindre hormoner her inne samt myye mindre prat om alt som kan gå galt... i første tri er jo alt galt uansett hva som skjer..enten får man mensen, eller enda værre man får ikke den.. og skulle det hende man var glad for at mensen uteble går 90% rundt og tripper på tærne sine i frykt for at noe galt skal skje.. daglig stod der skrevet om noen som mistet spiren sin eller noen som mistenkte at noe kunne være på tur til å skje... i andre tri derimot var ting litt bedre...hormoner regjerer mye der og,men til forskjell fra 1 tri fikk jeg inntrykk av at mange der var så lei av frykten for at noe skulle skje at enkelte der var frustrerte og sinte fordi at de hadde kastet bort så mye tid på å være redd.. i tillegg til dette så kommer der enkelte innlegg iblandt om ting som går galt. Dette ødelegger da for den tryggheten vi alle ønsker siden vi først har kommet oss forbi de 12 første ukene. Mange forteller nå først slekt og venner om graviditeten også, og når man da får slengt MA i fleisen begynner man å stresse igjen av tanken på at det faktisk kan skje med deg og... 2 tri er også det lengste trimesteret som dekker svært mange behov og etter en viss tid der inne blir man lei og kun irritert over snakk om MA samt bekymringene som foregår. Man er veldig spredt der fra de som nettop har kommet inn dit og fortsatt ikke er "ferdige" med å være redd, og de som bare syntes at tiden går sååå treeegt og bare gleder seg til å gå over til 3 tri... småsnikingen over til 3 tri starter som regel mot slutten av 2 tri såvidt jeg har forstått..hehe.. så etter mye om og men etter å ha skreke ut om at du endelig kun hadde 100 dager igjen, for så å til slutt kunne hoppe over til 3 tri begynner ting å roe seg ned... Nå er man kommet så langt at nå er de aller aller fleste trygge. Sparkene kommer oftere så man føler at man har mer kontroll over svangerskapet og mirakelet som foregår i magen deres... Nå er det kun fryd og gammen.. Ja,vi vet alle at det KAN skje noe galt forttatt,men sannsynligheten er så liten at det prates ikke om. Nei,nå har vi fått nok slik prat..her inne prater vi om salg på små rosa kjoler eller hvilke babypakker man kan hente hvor.. vi leser til standighet koselige innlegg hvor de skriver om fødslene sine og om hvordan alt gikk bra. Fødsler starter overalt rundt omkring i debattene og det viktige vi må diskutere å finne ut av her inne er hvilken barnevogn man må ha, hvilket sykehus vi skal føde på og hvor mange dager vi ønsker å være på barsel... Hormonene har roet seg for de fleste her inne og vi går bare å venter på det store som skal skje om kort tid... Denne tiden kan vi bruke på å diskutere babynavn eller overanalysere hvorfor det er så forskjellig stemning inne på de tre trimesterene...
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 He he, ja. Hurra for 3.tri. var nettopp inne og smugkikka litt på de andre, der kom det opp spørsmål om det var andre som ventet barn i oktober. Og jeg tenkte jeeez så heldig jeg er som har kommet så langt som jeg har og bare har 19 dager igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå