Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Noen med "erfaring" på dette feltet? Kan det gå over av seg selv, eller må det behandles? Hva bruker man i såfall? Blør ikke, men har fått en "ert" utenfor endetarmsåpningen. Ikke vond, men klør litt og er litt øm.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 det er nok best og behandle slike ting, ac3, eller analasal er reseptfrie og virker kjapt.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 er det krem? kan jeg spørre hva som skjer etterpå? krymper de? forsvinner de?
Tiriltutta Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Hei, Jeg fikk hemorider da jeg gikk gravid med gutten min. Etter fødselen trodde jeg den skulle forsvinne av seg selv (for det hadde den gjort til en venninne av meg) men den gang ei. Jeg benyttet alcosanal eller hva den nå het i kremform samt i stikkpilleform. Dette hjalp ikke. Til slutt tok jeg kontakt med legen min, og hun sendte en rekvisisjon til sykehuset for å få den fjernet. Da jeg endelig fikk time til undersøkelse sa legen at siden jeg hadde tenkt å få flere barn ville han ikke fjerne de enda. I stedet fikk jeg en reseptbelagt krem (scheriproct) samt stikkpille jeg kunne bruke. Dette hjalp heller ikke. Så her sitter jeg med mine hemoroider :0) Heldigvis er de ikke smertefulle, og nå har jeg nesten glemt at de er der. I følge legen på sykehuset har faktisk så mange som over 50 % av befolkningen hemoroider - så dette er noe "alle" har uten at vi snakker så høyt om det - he he Lykke til med å få de fjernet - håper du har mer hell enn jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hmm... Hva kommer de av egentlig? Og hvorfor vil de ikke fjerne de dersom man skal ha flere barn? Det er ikke smittsomt på noe måte? Mulig dumme spørsmål, men....
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Hemorrider er utposninger på blodårer, egentlig noe tilsvarende åreknuter- blodet klarer ikke passere gjennom åren på en effektiv måte, og danner en klump som tyter ut av huden. De kommer gjerne i forbindelse med svangerskap, fordi man blir treg i magen og "presser" mer når man skal på do. Eller de kan komme under fødselen når man ligger der og trykker. Festlige greier, vet du... Grunnen til at legen ikke fjerner dem før du er ferdig med barn, er at man som regel vil få dem igjen under neste svangerskap. Å fjerne en h. kirurgisk er et nokså stort inngrep, som kan føre med seg mye plage og smerte - derfor er det som oftest siste utvei å skjære dem bort. Det er absolutt ikke smittsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå