Gå til innhold

tidlig ul i dag...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig ul i dag og fikk se et lite hjerte som slo :) Ut fra termin fra siste mens skulle jeg vært 7+5 i dag, men ut fra str på fosteret.. som var 6,5 mm mente hun at jeg ikke var mer enn i 6 uke...

noen andre som har opplevd å bli satt tilbake så tidlig?! Trodde det var litt variabelt hvor stort fosteret var så tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så moro å se hjerte slå da, har så lyst på tidlig ul jeg også, har ikke hatt blødninger eller noe sånn, men redselen for at noe skal være galt er jo der. Kan jeg spørre om grunnen til at du var på tidlig ul, hvis du var privat hvor var du å hvor mye kostet det?

Skrevet

mest fordi jeg hadde lyst å vite at alt var i orden... hadde en liiten blødning forrige uke... tok ikke kontakt med lege eller noe da så bestilte privat UL... betalte 900 kr.. tok det i oslo.. på et privatlegesenter på byporten! :) Men ser at noen plasser tar de opp til 1400..

Var veldig artig å se hjertet som slo... + at hun sjekket at livmoren var lukket,og at alt annet var i orden :)

Skrevet

ja det forstår jeg, godt å vite at alt er som det skal.. tok de utvendig eller innvendig ul?

Skrevet

innvendig... men merka ikkje så mykje til det... e berre så vidt dei e innafor skjeden... :)

Skrevet

Tusen takk for svar.. Er 8 uker på vei med mitt første, å da dukker det opp masse spørsmål, godt at det finnes en sånn side så man får svar på litt av det man lurer på, å godt å ha noen å snakke med som også er i samme situasjon.. :-)

Skrevet

har det på akkurat samme måten... er min første også :)

gleder oss veldig men kommer mange bekymringer underveis også ;)

Skrevet

Legen min har tilbudt tidlig ul både sist jeg var gravid og denne gangen for å se at alt er som det skal. Da jeg var på kontroll var jeg ut fra menstermin nesten 13 uker. Men pga lang syklus og mann som jobber skift på båt var jeg selv temmelig sikker på at jeg var ca 9+1 (har alltid seigt eggløsningsslim når jeg har eggløsning).Mens UL viste størrelse tilsvarende 8+1.Men det er jo UL rundt uke 18 som er den viktige i forhod til termin. Denne tidlige er kun en antydning - og som i mitt tilfelle var det ganske stor froskjell på om jeg hadde vært 13 uker eller 8-9 uker på vei. Fosteret vokser mer ujevnt så tidlig så det kan godt hende at jeg blir fremskyndet igjen med ei uke på neste ul. Forrige svangerskap viste den tidlige at jeg var 2 uker lenger enn jeg mente jeg var - mens den i uke 18 viste at jeg hadde rett omtrent på dagen.

Skrevet

Jeg var på ul i går. Skulle ut fra siste mens være 9+5, men ble satt tilbake til 8+5.

Kjiiiiipt. Men men, en uke fra eller til får gå bra det:)

Skrevet

Ok... jeg får det bare ikke helt til å stemme i fh til menssyklus... viss den nye terminen stemmer har jeg blitt gravid 2-3 dager før jeg skulle ha TR!... men men... viktigste er at aalt stod bra til og at hjertet slo og det gjorde det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...