Gå til innhold

Sukk, Freia sjokoladepudding tog er ei lett å lage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi hatt venner på besøk, for å feire Lykketrollet som ble 1 år tidligere i uka.

Jeg skulle klinke til med et sjokoladepuddingtog. I og med at det var andre forsøket tenkte jeg at det kom til å gå ganske bra denne gangen.

Nå kan jeg slå fast at det IKKE er lett å lage et tog av sjokoladepudding. Tror nesten jeg vil påstå at det er naturstridig. Tror jammen at Freia har juksa og avbildet noe helt annet enn sjokoladepudding på boksen.

Hele toget var jo kjempeshaky. Seigmennen lå og slang rundt omkring (Min kjære lurte på om toget kanskje hadde kjørt på dem?!) og "pipa" eller hva det nå heter knakk sammen etter sekunder.

Søren altså. Jeg har så lyst til å være en sånn mamma som disker opp med lokomotivkaker og hjemmestrikkede gensere. Men, jeg får det bare ikke til!

Ikke noe voldsomt tap, men skulle gjerne vært litt bedre på sånne mammating!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fniser og ler med lyd av tigene dine og den hårete kaninen og alt..... tenk at du er borti gata her og strever med sjokoladepuddingtog... det liker jeg!!!!!

Skrevet

Jeg tror egentlig sånne toggreier er en pappating, bare så du vet det! :-)

Det sier seg nesten selv at det vil bli noe skjelve- og dinglegreier. Freia har sikkert brukt limpistol og mye mer enn pudding for å få bildet fint!

Jeg skulle lage geleklovn til min datters 1 års-dag. Den ble kjempefin til slutt, men det var pappaen som måtte trå til og pynte det, for min tålmodighet tok slutt lenge før jeg var ferdig for alt dinglet og skalv og jeg ble bare suuuuuuur.

Skrevet

togene dine, skulle det stå

Skrevet

Samme fant vi ut i fjor:0( Uansett hva vi prøvde på, gikk det ikke ann å lage det toget...Brukte tannpirkere og diverse:0/

Skrevet

Ja, det er jo naturstridig å lage ting utav en dissende masse, og ennå værre å få noe til å feste seg på dem :-) Min svigerinne skulle lage skattekiste utav en sjokoladepudding, så så fin ut på bildet i brosjyren, men ble ikke helt den samme, og hun er flink til å bake (husstellærer og greier...). Mitt forslag til senere er å lage tog av sjokoladekake, eller muffinskake (muffinsrøre i langpanne, blir litt lettere å jobbe med enn sukkerbrødbunn, blir liksom litt tyngre). Mye enklere å sette sammen og pynte. Og, blir det ikke helt jevnt, så kan du bare dekke til med litt mer glasur :-)

Skrevet

Dritgrei - jeg syns jeg hører fnisinga di helt hit. Takk for støtten, liksom!

Her i huset er nok også pappan bedre på tålmodighetsprøver og pirkearbeid. Jeg blir så utrolig utålmodig når jeg ikke får det til.

Ja, ja. Lykketrollet spiste lykkelig sin sjokoladepudding - og det er jo det aller viktigste!

Skrevet

Ho, ho. Artig at andre også strever med dette dustetoget!

Jeg brukte krem på sprayboks for å skjule de mest graverende manglene! Krem er jo supergodt, så det var jo litt bra at jeg hadde kløna noe skikkelig!

Neste år blir det IKKE pudding - det er helt sikkert.

Skrevet

Jeg er sikker på at du er en super mamma uten sjokoladepudding-tog. Jeg har laget tog av sjokoladekake. Jammen ikke helt lett det heller selv om det jo er en fast masse. Her i huset har det blitt noen "morsomme" sjokoladekaker. Tog, sjørøverskute, borg, fotballbane, katt, kanin... Alle litt skjeve og rare, men med glasur og masse godteri er det meste greit. Tipset mitt til neste gang er derfor å bruke kake, det er enklere!

Hjemmestrikkete gensere fikser du gjennom noen andre hvis det er viktig for deg :-D

Skrevet

HAHAHAHAHAHA!! Takk for historiene, alle sammen! Nå vet jeg hva jeg IKKE skal lage til snuppas 3-årsdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...