Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hører ikke så mye om sopp her på 2.trimester, så regner egentlig med at de fleste som var plaget var så heldige å bli kvitt det tidlig. Jeg var mye plaget inntil jeg tok en canesten-kur med stikkpille og krem. Det hjalp en stund men så kom kløen tilbake. Nå bruker jeg av og til å våkne av at jeg klør med nedentil. Det er helt forferdelig. Jeg smører ofte med kremen, men lurer mest på om det går an å ta stikkpille en gang til. Noen som vet?? Skal forhøre meg med jordmor når jeg skal dit, men det er ikke før om 2 og en halv uke. Noen som har gode råd til meg?
*bubbs* Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 jada. det går bra. følg bare bruksanvisningen i pakken nøye.
*bubbs* Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Har du forresten husket at partneren skal behandles samtidig med krem?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hei Jeg er bare en smugtitter her inne på 2.trim., og er bare en tilhenger da jeg ikke er gravid enda Men.. Jeg er veldig plaget med sopp, og har ofte brukt den canesten stikkpillen + salven.. Så er soppen borte en stund, men den kommer kløende tilbake Jeg har fått fortalt at hvis kvinnen er plaget med sopp og har samleie,vil dette føres over til mannen. Mannen går da med smitten i kroppen uten at han merker noe til det. Så hver gang dere da har sex,vil du igjen få det. Dra til legen begge to.der får dere en tablett hver,som skal fjerne soppen. Mamma og pappa gjorde dette,og er kvitt det den dag i dag.. Jeg og min samboer er neste par ut hehe Vet ikke om dette hjalp noe veldig, men det skader ikke å prøve
Vertigo Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Mitt beste råd for stadig tilbakevendende soppinfeksjoner er melkesyrebakterier. Jeg har brukt både tabletter (Probion, finnes mange andre også) og Molkosan (flytende). Molkosan kan du også smøre rett på soppen (underliv eller pupp - alt etter som). Da får du gjort noe med grunnproblemet - gjenopprettet balansen mellom gode bakterier i tarmen/kroppen og ikke bare behandlet symptomet på ubalansen - soppinfeksjonen. Etter at jeg begynte med dette har jeg ikke en eneste gang hatt bruk for Canesten og dess like (jeg likte Pevaryl (?) bedre enn Canesten). Og tro meg - jeg har hatt en del kurer. Har også hatt tablettkur (en spinndyr tablett - engangskur eller tredagers) flere ganger. Men kom alltid tilbake. Helt til jeg begynte med melkesyrebakterier. Går det lange perioder uten at jeg tar melkesyrebakterier, kan det dukke opp igjen, men nå vet jeg hva jeg skal gjør med det
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Om du går til legen m problemet, kan du få en resept på en tablett som du skal svelge... Den heter duphlican eller no sånnt, å vips så er alle plager historie Den kan også mannen spise...
azita Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Når soppinfeksjonen har satt seg syns jeg canesten må til. Men jeg har brukt jordnøtt olje, som forebygging. Samt nok melkesyrebakterier, gjennom mat. Dette er bra fordi det gir et riktig miljø i tarmene og sopp liker ikke sure miljøer:) Yoghurt naturell og biola naturell samt kultura er fine produkter. Gjerne med ryvita knekkebrød hvis en har hard mage. Yoghurt meg sukker/tilsatt smak virker ikke!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Jeg slet mye med dette under forrige svangerskap, men fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke stikkpillene, bare kremen. Kunne bruke den hver dag i 14 dager av gangen. Ikke bruke såpe nedentil, heller ikke dr. Greve eller Asan, vask med rent vann. Du kan ha fått noe som heter Bakterius Vaginalis, og det er vanskelig å bli kvitt mens du er gravid. Nevn det for gyn, det kan påvises med en prøve. Det blir i såfall borte når du har født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå