3småskatter:0) Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg er veldig usikker på om jeg skal sette spiral men er litt redd for bivirkninger......Og så er jeg litt redd for at den er vond å sette. Derfor ønsker jeg å vite andre sine erfaringer med setting av spiral og tiden etterpå. Er dere som har satt spiral fornøyd med valget. Jeg vurderer å sette kobberspiral fordi jeg reagerer veldig på både minipillen og p pillen. Håper noen kan dele erfaringer angående dette så vil valget gjerne bli litt lettere..... Klem fra
Happy H Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 eg reagerte som deg både på p-pillen og minipillen. har no satt inn hormonspiral og d går kjempe fint!!!!!! va litt ubehagelig å sette inn. hadde ondt i magen og ryggen ca 1uke etterpå, mens lignenede smerter. ellers merker eg ingenting til d. har en del små blødninger, men d e visst vanlig den første tiden!!! kan anbefale d på d varmeste så langt!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg trodde man ikke skulle ha noen hormonbaserte prevansjonsmidler? Eller er jeg missinformert? Lurer veldig på hva vi skal bruke jeg også, er ikke så lett!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg har hatt kobber spiral:-) Fjernet den etter 2 mnd pga. konstant blødninger, smerter i magen og den ga ubehag ved sex. Trådene stakk seg inn i urinrøret på mannen min, som gjorde at han blødde, å nesten ikke klarte og tisse flere dager etterpå.. Når jeg skulle ta den ut lå den helt riktig, det var perfekt lengde på trådene.. Så det passet ikke med spiral for meg nå, men som hun som satte den inn og som tok den ut sa, at spiral passet nok ikke for deg nå, men det vil ikke si at du aldri kan ha en spiral igjen!:-) Har nok mye med hvordan underlivet ditt er også. Hvilken form, dyp eller "grund", trang eller vid osv. Mye som spiller inn! Jeg har en litt bakoverbøyd livmorhals og er ganske trang siden jeg bare snart blir 17 år. Dette har jeg fått beskjed om hvertfal! Å sette den inn gikk kjempe kjapt. Var bare litt kvalmende ekkelt syns jeg. Bare vare akkurat i det den spratt seg på plass at det stakk litt, så var det som om jeg hadde sterke mensensmerter samme dagen og hele natten, for å så gå over:-) Lykke til!
MissBenz Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg har hatt kobberspiral...i en uke... Altså den fungerte ikke for meg. Ikke vond å sette i/ta ut, men man kunne kjenne tråden og spiralen da jeg hadde sex....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg har kobberspiral.Fikk satt den inn når jenta mi var 2-3 mnd (nå er hun 7). Var litt "sår" og blødde noen få dager etter jeg satt den inn. Nå kjenner jeg forsvinnende lite til den,d samme gjør mannen min:) Beklager dette...Men mannen min kan kjenne den i enkelte stillinger når vi har sex. Var ikke vond å sette inn.Fungerte veldig bra hos meg iaf:) Ps: har bakovervendt livmorhals. Måtte ta ks så gyno sa jeg var ganske trang oppi der. M har ikke hindret meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå