Piipii Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Dere som har måtte venne av barnet med å spise eller våkne på natten, hva gjorde dere? Vi har en liten en på snart 8 mnd, som våkner alt fra 1-3 ganger per natt fra han legger seg klokken 19 og våkner klokken 7.30. Nå syns jeg det er nok med at han får mat på natten, da dette ødelegger ang måltidene på dagen også siden han da ikke er så veldig sulten. Han spiser en porsjon med grøt, frukt , middag og grøt igjennom dagen pluss litt pupp, så han burde da få i seg nok mat på dagen til å ikke skulle ha på natten, eller?
svana72 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Ser dere har faste rutiner med leggingen,men ikke gi pupp om natta,gi barnet litt vann når det våkner,så etterhvert vil barnet skjønne at det ikke er noe mat å få på natta,det er mitt tips..... lykke til..
petite fleur Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 En venninne av meg sleit med å få sønnen sin til å sove hele natten (han våknet 4-5 ganger for pupp hver natt), og da han var 8 mndr begynte hun å gi ham en flaske mme på kvelden. Da sov han hele natta, og gjør det fortsatt. Må sies at han var oppe i 4 grøtmåltider om dagen, og det hadde ingen innvirkning på søvnen hans.
tvilling73, 05/07 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 På eldstemann slutta vi med nattmat når hun var 4 mnd. Hun fikk mm på flaske og mme til kvelden. Hun legger seg kl 20 og sover til 8, men hun er våken fra 2-8 ganger på en natt, eller ikke våken men har mareritt eller noe sånn at hun skriker til og så går vi å sjekker og da sover hun. Dette har hun gjort hele veien, hun er nå 2 år og 3 mnd......... mareritt kan en kanskje ikke få gjort så mye med, borsett fra å roe det ned på kvelden så det blir mindre å tenke på... Nr to er 5,5 mnd. Hun driver vi å kjører Ferber på. Men hun får jo mat, tror jeg har lite melk, så hun får hver 3. time bortsett fra mellom kl 20 og 01. I natt var hun lys våke og preika mellom 3.30-4.30. Den skal vi klare å luke bort. Hun har fått grøt 10 dager men så ble eldste syk og det var kun oss 3 hjemme så jeg la grøten på hylla... får ta det opp igjen.. Kjør en 4 dagers Ferber så får du orden på han. Det blir ikke bedre ettersom dagene går...
shimonie Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 hvor tidlig kan man prøve å avvenne mating på nattan? småtten er 3.5 mnd, hadde jo vært deilig om han kunne sovet hele natten, selv om det stort sett går veldig fort og greit å mate han på natten da!
Piipii Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Han liker ikke mme, har ikke sjans å få i han det:( Ush kansje vi må ta en ferber på han da:( Ååååå hater virkelig å gjøre det, delv om vi har veldig god erfaring med eldstemann med den metoden.
Yrha Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Vent til han spiser minst et par måltid med fast føde, shimonie. Dvs. en gang etter 6 mnd. Jeg ammer fortsatt 1-2 ganger per natt, lillegutt er 9 mnd. Syns det går veldig greit, tror han slutter av seg selv snart.
shimonie Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 ok, takk for svar:) har egentlig litt troa på at han kommer til å sove nattan igjennom av seg selv om ikke altfor lenge. for han kan fint sove fra 19-05 uten mat innimellom. skal kanskje ikke klage jeg da? hehe. men det er mest vanlig at han våkner mellom 01-02 for mat. og så igjen mellom 04-07. om han fortsatt vil ha mat på nattan, så fortsetter jeg med det en stund til da=)
Piipii Skrevet 3. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2008 Takk for svar, dytter litt i håp om at andre har litt råd også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå