Gå til innhold

bekkensmerter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter endel med bekkensmerter. Har ifølge manuellterapauten hverken bekkenløsning el bekkenlåsning. Har mest vondt i korsryggen/sete. Smertene kommer mest når jeg står og går mye.

Har hatt disse smertene siden jeg var ca fire måneder på vei. Jeg står og går mye på jobb. Har ikke muligheten til å sette meg ned (bortsett fra pauser selvfølgelig). Jobber 50% så det hjelper litt.

Har fått endel øvelser av manuellterapauten, men synes egentlig ikke at det hjelper så veldig. Betaler tross alt 250 kr hver gang jeg er der.

Har hatt ekstremt vondt de siste par dagene, men kvier meg for å ringe legen. Føler liksom at jeg ikke har en "gyldig" grunn til å være mer borte fra jobb.

Har en på snart tre og ikke alltid lett å slappe av når det måtte passe.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men hadde vært fint med noen råd:) Er forrsten 28 uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller beste rådet er nok å ta det helt med ro, bevege seg minst mulig.. Legen min sa at det finnes faktisk ingen dokumenterte behandlingsformer på slike "gravid" smerter, bortsett fra å ta det helt med ro.. Det funker helt sikkert!!

Jeg har ikke jobbet på flere mnd nå pga bekken/ryggsmerter ( får svangerskapspenger), og det hjelper virkelig å ta det heeeeelt med ro, selv om at det er dritt kjedelig, hehe...

Mitt råd er faktisk å få sykmeldt deg mer, eller få aktiv sykmelding på de 50 % du nå arbeider. Da kan du jobbe i ditt eget tempo, og sette deg ned når du kjenner det blir for mye for deg..

Lykke til videre! !:)

Skrevet

tusen takk for svar:) Skal ringe legen min imorgen.

Skrevet

Hei.Jeg er 26 år og har selv bekkensmerter....forsøkt så og si ALT. Basseng, kiropraktoe, fysio, manuellterapi, akupunktur...ja....Får nå 4 behandlinger i uken, noe som gjør at jeg fungerer som oppegående-ikke sengeliggende!:) Men tar det rolig, gjør minimalt, slapper av når jeg får vondt eller er sliten. Nå er jeg i uke 29, er sykepleier og vært 100 prosent sykemeldt siden jul. Har en datter på 6 år. Legen min mener man bør lytte til kroppens signaler, er man gravid og sliten så skal man ikke jobbe, iallefall ikke om man har vondt. En fødsel og spebarnsperioden krever mye og kvinnen bør få mulighet til å forberede seg til dette. Hvor mange ganger i løpet av liver er man gravid da! Nei, for første gang i mitt liv har jeg klart å ikke ha altfor mye dårlig samvittighet på grunn av jobben, vi kvinner tenker for mye! Ta vare på deg selv, tenk på deg og ikke jobben din!

Lykke til videre!

Skrevet

dronningen.

Bare lurer på om du betaler for behandlingene dine, eller får du de gratis? Synes det er dyrt å betale 250kr gangen...

Skrevet

Jeg har bekkenløsning... og har vondt slik du forklarer! i setet nederst i ryggen, og har veldig vondt når jeg går og står, vet ofte ikke hvor jeg skal gjøre av meg. mest lyst til å sette meg rett ned:)

Reagerte på at du betaler, for det er bare å gå til legen din å forklare at du har bekkenrelaterte smerter med gangvansker, da har du rett på gratis behandling!!

Lykke til...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...